Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2023, 07:56

autor: Adrian Werner

Twórcy remastera Twierdzy pokazują, jak odświeżają kultową strategię

Do sieci trafił nowy materiał wideo ze Stronghold: Definitive Edition, który pokazuje proces ulepszania elementów graficznych w tym remasterze.

Źródło fot. Firefly
i

Studio Firefly opublikowało nowy materiał wideo z gry Stronghold: Definitive Edition, czyli odświeżonej wersji kultowej strategii z 2001 roku.

Filmik trwa jedenaście minut i stanowi pierwszy odcinek z serii ukazującej proces produkcyjny projektu. W otwierającym cykl materiale twórcy skoncentrowali się aspektach graficznych. Gra ma zachować mechanizmy rozgrywki pierwowzoru, przy jednoczesnym ulepszeniu oprawy wizualnej oraz interfejsu. Autorzy dużo wysiłku włożyli w to, aby nowe, bardziej szczegółowe elementy zachowały specyficzny styl wersji z 2001 roku.

Twórcy nie zaczynali od zera. Zachowało się ok. 60-70% tekstur i modeli z pierwowzoru, więc mogli wykorzystać je jako punkt startowy dla ulepszonych wersji. Pozostałe obiekty musiano stworzyć od zera.

Ulepszono także wszystkie animacje sprite’ów – było to konieczne, bo te w pierwowzorze wykonano raptem w 16 klatkach na sekundę. Nie obejmuje to tylko postaci, ale również np. ogień oraz maszyny oblężnicze, które w remasterze mają prezentować się znacznie bardziej naturalnie.

Przypomnijmy, że Stronghold: Definitive Edition zmierza wyłącznie na PC. Gra ukaże się 7 listopada tego roku i zaoferuje pełną polską wersję językową.

W sierpniu udostępniono na krótki czas pierwsze demo. Miało ono niestety wiele problemów technicznych. Jutro, w ramach nowego Steam Next Fest, ma się ukazać druga wersja demonstracyjna, oferująca liczne poprawki i ulepszenia.

  1. Twierdza: Edycja ostateczna na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej