Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2025, 20:24

Twierdza powróci już za dwa dni. Faworytem społeczności jest odświeżona wersja kultowej w naszym kraju odsłony serii

20 marca zespół Firefly Studios zdradzi kolejny z planowanych tytułów. Twórcy strategicznego cyklu Stronghold udostępnili krótki filmik, który zasugerował fanom, czego mogą się spodziewać.

Źródło fot. Firefly Studios
i

Miłośnicy gier od studia Firefly mogą z ekscytacją wyczekiwać poniedziałku – twórcy kultowej serii strategii Twierdza zdradzili, że 20 stycznia ujawnią tytuł nowej produkcji. Nie będzie to kolejna odsłona cyklu powstająca od kilku lat na Unreal Engine 5, lecz dzieło, „nad którym drugi zespół pracował bardzo intensywnie”.

Krótkiemu ogłoszeniu towarzyszy film sugerujący osadzenie akcji na pustyni. Społeczność skupiona wokół cyklu stawia na odświeżone wydanie strategii Twierdza: Krzyżowiec. Podobne przypuszczenia snuje również branżowy informator Shinobi602, znany m.in. z doniesień na temat Horizon Zero Dawn. Oznaczałoby to, że przyjdzie nam ponownie odwiedzić Bliski Wschód i zmierzyć się (lub opowiedzieć po stronie) Saladyna w czasach wojen krzyżowych.

Fani cyklu od dawna dopytują twórców o nową wersję tego kultowego dzieła. Niewykluczone, że wspomniana produkcja otrzyma odświeżone wydanie podobne do ciepło przyjętego remastera zatytułowanego Twierdza: Edycja ostateczna z 2023 roku, który przekroczył próg 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy.

Strategia Twierdza: Krzyżowiec po raz pierwszy wydana została 24 września 2002 roku na komputerach osobistych. Następnie doczekała się kolejnych, usprawnionych edycji w 2008 (Twierdza: Krzyżowiec Extreme) oraz 2012 roku (Twierdza: Krzyżowiec HD). Od 23 września 2014 roku dostępna jest również jej kontynuacja.

  1. 16 gier strategicznych, które podbiły serca Polaków
  2. Najlepsze gry strategiczne na PC – nasze TOP 16
  3. Firefly Studios – oficjalna strona studia

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej