autor: Mateusz Kądziołka
Twórcy opowiadają o nowościach w mechanice walki w grze Mass Effect 3
Pracownicy studia BioWare ujawnili kilka nowości, które pojawią się w mechanice walki w grze Mass Effect 3. Omówione zostały m.in. nowe umiejętności każdej z klas.
Eric Fagnan i Corey Gaspur, pracownicy studia BioWare, w ramach cyklu filmów BioWare Pulse podzielili się z fanami nowościami w mechanice walki, które pojawią się w grze Mass Effect 3.
Każda z klas otrzyma nową, unikalną moc, a stare umiejętności zostaną usprawnione. Inżynier dostanie wieżyczkę strażniczą (sentry turret), którą może ustawić w dowolnym miejscu, by zajęła się nadciągającymi wrogami. Co ciekawe, gracz będzie mógł ją widzieć przez ściany. Inżynier otrzyma też możliwość hakowania i przejmowania wrogich wieżyczek strażniczych. Z kolei umiejętność Overload została poprawiona i teraz będzie można użyć jej na kilku wrogach.
Nowa umiejętność biotyczna Vanguarda to Nova, która działa na krótki dystans. Zadaje ona wrogom duże obrażenia i odrzuca ich od naszej postaci. Natomiast Adept będzie mógł bardzo skutecznie wyrywać wrogom tarcze. Pojawi się też shotgun strzelający kolcami, które przyczepią się do ofiary i doprowadzą do wykrwawienia.
Twórcy chcieli też wzbogacić nieco walkę wręcz i dać każdej z klas nową umiejętność wykorzystywaną na krótki dystans. Adept będzie mógł odrzucać na sporą odległość jednego wroga. Z kolei Inżynier otrzyma atak ognisty zadający bardzo duże obrażenia i pozwalający wyeliminować ciężkozbrojnych przeciwników.
Gra Mass Effect 3 ukaże się równocześnie na Xboksie 360, Playstation 3 i komputerach PC w marcu przyszłego roku. Dystrybutorem tytułu w Polsce będzie firma Electronic Arts.
- Zapowiedź - Mass Effect 3 - wrażenia z trybu kooperacji
- Zapowiedź - Wrażenia z pokazu gry Mass Effect 3 - gamescom 2011
- Gramy! - GC: Gramy w Mass Effect 3