Twórcy Monkey Island znowu razem
Tim Schafer oraz Ron Gilbert to projektanci, których cenimy nie tylko za niecodzienne poczucie humoru. Gracze kojarzą ich bowiem przede wszystkim z prac nad doskonałą, przygodową serią Monkey Island. Istnieje spora szansa, że do grona stworzonych przez nich wspólnie produkcji dołączy wkrótce kolejna, gdyż Gilbert postanowił przyjąć propozycję współpracy zaoferowaną przez szefa Double Fine.
Tim Schafer oraz Ron Gilbert to projektanci, których cenimy nie tylko za niecodzienne poczucie humoru. Gracze kojarzą ich bowiem przede wszystkim z prac nad doskonałą, przygodową serią Monkey Island, opracowaną dla firmy LucasArts. Istnieje spora szansa, że do grona stworzonych przez nich wspólnie produkcji dołączy wkrótce kolejna, gdyż Gilbert postanowił przyjąć propozycję współpracy zaoferowaną przez szefa studia Double Fine.
Schafer i Gilbert zrobią razem nową grę (obrazek pochodzi z z The Secret of Monkey Island Special Edition).
Od pewnego czasu wiemy, że Double Fine pracuje nad kilkoma niewielkimi grami, które będą rozprowadzane drogą sieciową (wydawcą jest koncern THQ). To właśnie jedna z nich będzie kolejnym dziełem Rona Gilberta. Autor takich produkcji, jak Maniac Mansion oraz Deathspank (druga część przygód tytułowego bohatera, stworzonych dla studia Hothead Games, trafiła do sprzedaży w ubiegłym tygodniu), stanął na czele zespołu, który wdroży w życie ideę od dawna kołaczącą się w jego głowie. Pomoże mu w tym sam Schafer, który zamierza wspierać Gilberta pomysłami.
W chwili obecnej nie znamy zbyt wielu szczegółów. Pewnym jest tak naprawdę tylko to, że nowa gra Gilberta będzie zdecydowanie odmienna od hack’n’slashowego Deathspanka. Z informacji ujawnionych przez niego w wywiadzie udzielonym serwisowi Kotaku wynika, że z końcowego efektu będą zadowoleniu przede wszystkim miłośnicy klasycznych przygodówek. „Nie oznacza to jednak, że pracuję nad przygodówką ”, stwierdził Gilbert. Sprawa pozostaje zatem otwarta i raczej nie powinniśmy spodziewać się, że kolejne informacje będą ujawniane w jakiś „normalny” sposób. Swoją drogą, polecamy Wam rozmowę z obydwoma projektantami – ubaw po pachy gwarantowany.
Studio Double Fine Productions zostało założone w 2000 roku przez Tima Schafera, po jego odejściu z firmy LucasArts. Do tej pory firma wyprodukowała tylko dwie pozycje – niezwykłe Psychonauts (PC, PS2, XBX) oraz ubiegłoroczne Brutal Legend, łączące w interesujący sposób kilka podstawowych gatunków gier (PS3, X360). Obecnie studio zajmuje się developingiem kilku mniejszych tytułów. Jednym z nich jest przygodowe cRPG o tytule Costume Quest, zapowiedziane oficjalnie półtora miesiąca temu na Xboksa 360 i PlayStation 3. Gra będzie rozprowadzana poprzez Xbox Live Arcade i PlayStation Network.