autor: Szymon Liebert
Twórcy Heavy Rain zachwycają demem technologicznym Kara
Studio Quantic Dream pokazało imponujące demo technologiczne o nazwie Kara, zrealizowane na konsoli PlayStation 3. Wygląda na to, że deweloper rozwija swoje pomysły z gry Heavy Rain.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, studio Quantic Dream pokazało demo nowej technologii na imprezie Game Developers Conference 2012. Deweloper znany z gry Heavy Rain przygotował siedmiominutową scenkę Kara, opowiadającą o finalnym etapie produkcji komercyjnego robota, najwyraźniej obdarzonego świadomością. Francuzi rozwijają pomysły ze wspomnianej produkcji, więc skupiają się na generowaniu przekonywujących animacji i postaci.
W demie Kara, renderowanym w czasie rzeczywistym na konsoli PlayStation 3, oglądamy przygotowanie tytułowego robota płci żeńskiej do wypuszczenia na rynek. Kara jest futurystycznym androidem, który spełnia wszelkie zachcianki odbiorcy. Początkowe testy przebiegają bez problemów. Nagle okazuje się, że Kara zachowuje się inaczej od swoich kopii – ma emocje i świadomość swojego istnienia. Z tego względu grozi jej niebezpieczeństwo.
Demo zaprezentowane przez Quantic Dream nie jest fragmentem żadnej gry, bo jego celem jest pokazanie, w jakim kierunku zmierzają prace dewelopera. Oczywiście można przypuszczać, że następna produkcja studia będzie obracała się w podobnych klimatach science-fiction. W końcu plotkowało się o tym od jakiegoś czasu. Na razie jednak Francuzi znani z Heavy Rain i Fahrenheit nie ujawnili nawet tytułu swojego nowego projektu.
David Cage, szef Quantic Dream, wyjaśnił w rozmowie z Eurogamerem, że powyższy materiał jest pierwszą rzeczą, jaką stworzono na nowym silniku. Demo było gotowe już rok temu i oglądamy w nim tylko 50% wszystkich funkcji, które obecnie oferuje technologia. Studio zastosowało w nim nowe podejście do techniki motion capture – chodzi o przechwytywanie jednocześnie animacji ciała, miniki oraz głosu aktora. W Karę wcieliła się aktorka Valorie Curry.
Heavy Rain został wydany w 2010 roku i spotkał się z pozytywnym przyjęciem. Produkcja prezentowała nowe podejście do budowania opowieści – poświęcaliśmy w niej czas także na proste, codzienne czynności. Wrażenie robiło świeże zastosowanie quick-time eventów. Nie wszystkim spodobały się jednak niefortunne zwroty akcji. Co ciekawe, przed Heavy Rain twórcy także pokazali „poglądowe” demo technologiczne (The Casting).