autor: Michał Harat
Twórcy Gothic Remake potwierdzili, kiedy dokładnie pokażą gameplay. W grze spotkamy około 600 postaci
CEO studia Alkimia Interactive potwierdził w podcaście, że gameplay z Gothic Remake zostanie zaprezentowany na początku sierpnia. Pozostali deweloperzy biorący udział w nagraniu zdradzili zaś garść szczegółów o samej grze.
To już pewne – gameplay z Gothic Remake zobaczymy 2 sierpnia podczas zapowiedzianego przez THQ Nordic Digital Showcase. Taką informacją podzielił się z fanami CEO studia Alkimia Interactive, Reinhard Pollice, który wraz z kompozytorem Kaiem Rosenkranzem i reżyserem artystycznym Danielem Candilem wziął udział w najnowszym podcaście na temat gry.
Od jakiegoś czasu było już wiadomo, że twórcy planują zaprezentować grywalną wersję remake’u Gothica podczas nadchodzących targów gamescom. Dlatego powyższa informacja nie wydaje się specjalnie zaskakująca (choć niewątpliwie jest bardzo oczekiwana). Niemniej jednak półgodzinny podcast, który możecie odsłuchać poniżej, zawiera też sporo nowinek.
Podkręcony realizm
Spora część czwartego odcinka dotyczyła audiowizualnej strony Gothic Remake. Reżyser artystyczny zdradził nawet swoje inspiracje barokowym malarstwem i wskazał m.in. Caravaggia jako jednego ze swoich mistrzów – co sugeruje, że twórcy obrali naprawdę mroczny kierunek artystyczny.
Daniel Candil, na pytanie o różnice wizualne względem „grywalnego zwiastuna”, od którego twórcy rozpoczęli kilka lat temu długi i intensywny dialog z fanami, odpowiedział zresztą dość jednoznacznie:
Tym razem zależy nam na mroczniejszej atmosferze. Zdecydowanie bardziej realistycznej, nawet surowej. Nie powiedziałbym, że mierzymy w depresyjny klimat, ale z pewnością świat gry nie będzie już tak jaskrawy i wesoły jak w [grywalnym] zwiastunie.
Ponadto określił on styl, w jaki celują twórcy, mianem „podkręconego realizmu”, który podsumował jako nasycony szczegółami, wiarygodny, ale jednocześnie ukazujący w ciekawy sposób magię i potwory. Oznacza to, że dość przerysowane i, było nie było, jaskrawe postaci z pierwowzoru będą musiały odnaleźć się w zupełnie nowych szatach. Candil jednak uspokaja:
Jak najbardziej szanujemy ich pierwotne projekty. Guru będzie wyglądał jak guru, a cień jak cień. Wyzwaniem było dla nas odtworzyć te zapadające w pamięć postaci w nowy sposób, który szanowałby oryginał, a jednocześnie oferowałby ich odświeżone wersje.
600 postaci
Deweloperzy zdradzili też, że w grze będzie w sumie 600 postaci, z czego 100 w jakiś sposób kluczowych dla rozgrywki. Ta dość spektakularna liczba (w pierwowzorze wynosiła ona „zaledwie” 420) oczywiście oznacza, że każdego z tych NPC trzeba odpowiednio zaprojektować i nadać mu indywidualny charakter. W tym aspekcie twórcom pomaga zaprzyjaźniona ze studiem ekipa Gate 21. Jak podkreślają:
Razem pracujemy nad naszymi postaciami. Opracowali oni [Gate 21] wyspecjalizowane narzędzie, które pozwala nam tworzyć dziesiątki rozmaitych twarzy, mieszać je, dodawać szczegóły, ręcznie zmieniać konkretne cechy […].
Warto tutaj dodać – ponad setka z nich została wymodelowana ręcznie, „od A do Z”.
Pogoda, dialogi, dziennik
Z pozostałych wypowiedzi można wyciągnąć następujące informacje:
- w grze pojawi się nowy system pogodowy, który będzie wpływał na zachowanie NPC;
- dialogi mają płynnie i naturalnie przechodzić w rozgrywkę (a nie tak, jak miało to miejsce np. w Elexie);
- dziennik „Beziego” jest inspirowany tym z Gothica 1 i 2, nie jest kalką, ale „w pewnym sensie pokazuje, że bohater naprawdę spisuje notatki”;
- Nowy Obóz został już ukończony;
- różnice pomiędzy biomami znanymi z „jedynki” będą jeszcze bardziej wyraźne;
- do gry został zaimplementowany „system wspinania się”, który urozmaici eksplorację.
Podcast wręcz obfituje w rozmaite smaczki i ciekawostki. Naprawdę polecam się z nim zapoznać. W tle możemy usłyszeć wcześniej nieprezentowane efekty dźwiękowe, takie jak odgłosy walki, kroków, interfejsu, deszczu – można sobie nawet wyobrazić, że deweloperzy faktycznie grają już w nowego Gothica.