Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2013, 13:25

autor: Adrian Werner

Twórcy Dustforce zapowiedzieli platformówkowego FPS-a Spire

Znane z gry Dustforce niezależne studio Hitbox Team ujawniło swój kolejny projekt. Okazał się nim być nietypowy kreskówkowy FPS Spire, który postawi na eksplorację i elementy platformówkowe.

W grze Spire zadaniem graczy będzie dotarcie na szczyt potężnej wieży. - Twórcy Dustforce zapowiedzieli platformówkowego FPS-a Spire  - wiadomość - 2013-01-15
W grze Spire zadaniem graczy będzie dotarcie na szczyt potężnej wieży.

Na początku zeszłego roku studio Hitbox Team podbiło serca fanów platformówek grą Dustforce. Teraz zespół ujawnił swój kolejny projekt. Okazał się nim FPS zatytułowany Spire, który zarówno pod względem wizualnym, jak i mechanizmów rozgrywki mocno odbiegać będzie od typowych pierwszoosobowych strzelanek.

  1. Spire – oficjalna strona gry

Zadaniem graczy będzie dotarcie na sam szczyt wysokiej wieży. Po drodze zmierzą się z wieloma niebezpieczeństwami i odkryją szereg sekretów. Wnętrze budowli będzie tworzone losowo, więc za każdym razem czeka nas odmienna przygoda. System projektujący poziomy nie ograniczy się do proceduralnego wygenerowania samych map. Zamiast tego będzie potrafił je zanalizować i na tej podstawie wyprodukować pasujące do nich sekwencje akcji oraz sceny fabularne. W ten sposób autorzy chcą zapewnić dopracowany tryb dla pojedynczego gracza bez konieczności stosowania sztywnych skryptów.

Spire postawi na rzadko spotykany w FPS-ach kreskówkowy styl graficzny. - Twórcy Dustforce zapowiedzieli platformówkowego FPS-a Spire  - wiadomość - 2013-01-15
Spire postawi na rzadko spotykany w FPS-ach kreskówkowy styl graficzny.

Akcja Spire toczyć się ma w krainie fantasy, ale uniwersum to nie będzie przypominać tolkienowskiego Śródziemia. Zamiast goblinów i elfów zamieszkiwać je będą istoty będące autorskimi pomysłami twórców. Celem Hitbox Team jest zapełnienie świata rasami oraz przedmiotami, które wywoływać mają wrażenie obcości i tajemniczości. Ma to znaleźć przełożenie również na mechanizmy rozgrywki, gdyż napotykając nowy obiekt nie zawsze będziemy wiedzieli, jakie efekty wywoła wejście z nim w interakcję.

Dustforce chwalone było przede wszystkim za bardzo dopracowany system ruchu postaci i autorzy chcą teraz dokonać tego samego w gatunku FPS. Spire ma pozwolić na płynne bieganie po lokacjach, odbijanie się od ścian, ślizganie po różnych powierzchniach oraz wykonywanie efektownych akrobacji. W grze znajdziemy również duże bogactwo przedmiotów. W każdej dłoni trzymać będziemy mogli jeden obiekt i istotną częścią zabawy ma być wynajdywanie pomysłowych sposobów łączenia efektów różnorodnych narzędzi. Niektóre przedmioty zwiększą mobilność postaci lub pozwolą na zmianę elementów otoczenia, podczas gdy inne posłużą do obrony albo ataku. Spire zaoferuje również system wyzwań połączonych z sieciowymi rankingami.

Spire powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Gra wciąż jest na dosyć wczesnym etapie produkcji, więc twórcy nie są jeszcze gotowi podać nawet przybliżonej daty premiery.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej