Twórcy DayZ pracują nad wielką grą survivalową
Twórca moda DayZ, Dean Hall, zdradził, że pracuje nad masywną grą survivalową, a do zespołu deweloperskiego dołączył właśnie Brian Hicks, który w Bohemia Interactive pełnił rolę dyrektora kreatywnego komercyjnego DayZ.
- twórca moda DayZ pracuje nad niezapowiedzianą grą survivalową;
- do zespołu dołączył Brian Hicks, który był dyrektorem kreatywnym komercyjnego DayZ;
- niezapowiedziany projekt opisywany jest jako „masywny”.
Otrzymaliśmy wreszcie pierwsze informacje odnośnie tego, czym obecnie zajmuje się Dean Hall, czyli ojciec DayZ. Zdradził on, że jego studio Rocketwerkz pracuje nad niezapowiedzianą grą survivalową. Twórca nie podzielił się żadnymi konkretami poza tym, że produkcja jest „masywna”, choć nie wiemy, czy dotyczy to skali rozgrywki, czy też samego projektu.
Hall ujawnił tę informację przy okazji ogłaszania, że do Rocketwerkz dołączył Brian Hicks, który wcześniej w studiu Bohemia Interactive pełnił rolę dyrektora kreatywnego komercyjnej wersji DayZ. Dean Hall odpowiadał za oryginalnego moda i był jedną z głównych sił napędowych w pierwszych latach prac nad bazującą na tej modyfikacji grą. Można więc powiedzieć, że na czele zespołu zajmującego się niezapowiedzianym survivalowym projektem stoi dwóch najważniejszych deweloperów odpowiedzialnych za DayZ.
Przypomnijmy, że Dean Hall opuścił szeregi Bohemia Interactive w 2014 roku. Założone przez niego studio Rocketwerkz do tej pory wypuściło dwie gry VR - Out of Ammo i Out of Ammo: Death Drive, a trzeci projekt zespołu w postaci symulatora stacji kosmicznej Stationeers zadebiutował pod koniec 2017 r. we wczesnym dostępie i nadal jest rozwijany. Zespół zapowiedział jeszcze dwa inne projekty – Ion oraz Living Dark. Pierwszy z nich został anulowany, a o drugim jest cicho od tak dawna, że fani podejrzewają, że także został porzucony.
Po tym jak Hall odszedł ze studia Bohemia Interactive na czele zespołu odpowiedzialnego za DayZ stanął Brian Hicks, ale ostatecznie w 2018 roku on również opuścił tę firmę.
Warto na koniec wspomnieć, że survivalowy projekt Rocketwerkz określany jest przez Deana Halla jako „niezapowiedziany”, więc nie może chodzić o Living Dark, ani wskrzeszenie Ion.