Twórcy Cities Skylines 2 pochylają się nad śmieciami i przypominają fanom o grzeczności
Śmieci i optymalizacja to priorytety dla twórców Cities: Skylines 2, ale błąd z bezpańskimi psami mógł nieoczekiwanie stać się inspiracją dla ciekawego DLC.
Choć po niefortunnym debiucie Cities: Skylines 2 powoli zyskuje w oczach graczy, fani nadal mają sporo uwag co do obecnego stanu projektu. Zapewne dlatego studio Colossal Order zapewniło, że CS 2 nie otrzyma żadnych płatnych DLC, dopóki „ogromne problemy z optymalizacją” nie zostaną naprawione „zgodnie ze standardami” dewelopera.
Spazmujące radio
Taka obietnica padła w najnowszym wpisie autorstwa Mariiny Hallikainen, prezes Colossal Order (via Steam / Paradox Interactive Forums). W tymże deweloper upomniał też graczy, by w swojej krytyce nie atakowali innych członków społeczności, twórców lub „partnerów” studia.
Uwaga ta odnosiła się do dyskusji na temat reklamy w radiu w Cities: Skylines 2, która została uznana za obraźliwą. Chodziło o stację Spasm, której materiał niektórym graczom zanadto przypominał osobę przeżywającą atak epilepsji (via Steam).
Najwyraźniej komentarze w sieci odnośnie do tej kwestii były na tyle gorące, że zwróciły uwagę twórców.
Śmieci, świeże śmieci!
Pomijając ten nietypowy problem, twórcy naprawili też błędy związane z usługami utylizacji odpadów. Na system ten gracze skarżyli się od premiery CS 2 (via Reddit), bo wirtualne miasta nie radziły sobie ze śmieciami. Wynikało to po części z trzech usterek, które – choć nie ma o tym wzmianki na liście zmian – zostały naprawione w ostatniej łatce:
- śmieciarki znikały w połowie drogi do celu;
- brak zrównoważenia budynków utylizacji odpadów wskutek „zbyt małego” nagromadzenia śmieci;
- magazyny usług wypełniały się śmieciami pojawiającymi się niejako znikąd, uniemożliwiając zbieranie odpadów z miasta.
Na tym nie koniec, bo deweloper chce też zbalansować system śmieci, by budynki utylizacji odpadów pracowały szybciej. Opieszałość tychże ma być kolejnym powodem, dla którego wirtualne miasta muszą masowo eksportować odpady, co jest czasochłonne i uciążliwe dla mieszkańców.
Psie DLC i optymalizacja
Podobną usterką jest zalanie miasta falami bezpańskich psów. W tym przypadku jedną z przyczyn ma być pozbywanie się zwierzaków przez nowożeńców zamiast adoptowania ich. Zostanie to naprawione w kolejnej aktualizacji, ale twórcy rozważają zmianę tego psiego błędu w nową mechanikę rozgrywki, być może w ramach DLC. O obu tych usterkach wspomniano na początku miesiąca.
Niemniej dyskusje na ten temat muszą poczekać. Hallikainen podkreśliła, że Colossal Order to niewielki zespół i tym samym musi skupić się „bieżących kwestiach” (czytaj: poprawie optymalizacji, która nawet po licznych łatkach wypada poniżej oczekiwań graczy).
Oczywiście zespół wczytuje się w opinie i sugestie graczy dotyczące pożądanych zmian, w tym elementów już obecnych w pierwszym Cities: Skylines, lecz z braku czasu nieuwzględnionych w premierowym wydaniu CS 2.