Ten soulslike nie przebiłby się bez Pinokia, twórcy gry dobrze o tym wiedzą
Wiemy, co zdaniem deweloperów czyni słynnego Pinokia idealną podstawą dla gry wideo. Chodzi o coś więcej niż rozpoznawalność postaci.
W ramach wywiadu z serwisem IGN twórca gry Lies of P odpowiedział na pytanie, które trapiło wielu widzów prezentacji gier na targach gamescom 2022 – skąd pomysł na wybranie postaci Pinokia jako bazy do gry RPG akcji?
Choi Ji-Won podał trzy główne powody, przez które deweloperzy uznali znaną bajkę jako dobrą podstawę dla mrocznej gry soulslike. Pierwszym z nich był naturalnie potencjał związany z rozpoznawalnością postaci drewnianego chłopca.
Musieliśmy znaleźć rozpoznawalny motyw, ponieważ to nasza pierwsza gra z gatunku soulslike, więc chcieliśmy mieć jakąś grupę fanów na start. Dlatego najpierw zdecydowaliśmy się na znaną historię, a potem dodaliśmy do niej własny twist.
Ciężko nie zgodzić się, że właśnie ten wybór przyciągnął największą uwagę graczy obserwujących zapowiedzi nadchodzących tytułów. Nie była to jednak decyzja spowodowana wyłącznie rozpoznawalnością tytułowego bohatera powieści Carla Collodiego
.
Twórca podczas wywiadu podkreśla także mroczne motywy obecne w oryginalnej historii Pinokia, które łączą się idealnie z gatunkiem, który zostały wybrany jako podstawa dla Lies of P wydawanego przez studio Neowiz.
Kiedy myśli się o Pinokiu, ludziom przychodzi do głowy bajka Disneya, która jest odrobinę dziecinna, lecz jeśli spojrzy się na oryginalną historię Pinokia, jest ona dosyć mroczna i wypełniona motywami dla dorosłych.
Członkowie Round8 Studios wykorzystują okazję, by odtworzyć brutalny charakter starej opowieści i przybliżyć ją fanom zaznajomionym jedynie z animowaną wersją filmową. Wywiad z Choi Ji-Won pokazuje także specyficzny sposób myślenia, niezbędny dla twórcy gier, który chce przetłumaczyć stare medium na język i specyfikę gier wideo.
Pinokio ma niezwykle zróżnicowane lokacje. Historia zaczyna się w domu Gepetto, przenosi się do oceanu, a później do wnętrza wieloryba. To sprawiło, że Pinokio stał się bardzo atrakcyjnym wyborem dla naszej gry.
Gry typu soulslike bardzo często chwalone są za zapierające dech w piersiach, różnorodne lokacje. Dlatego właśnie wszystkie te elementy tworzą spójną podstawę do gry, która swoim pomysłem przyciągnie potencjalnych fanów, a odpowiednim doborem stylu oraz gatunku ma szansę usatysfakcjonować graczy.
Lies of P swoją premierę ma mieć w 2023 roku na PC i konsolach PS4, PS5, XOne i XSX/S, a także w usłudze PC/Xbox Game Pass. Co uważacie o nieszablonowym wyborze i idei, którą kierują się twórcy?