autor: Piotr Siejczuk
Trzy nowe słowa runiczne w Diablo II
Zapewne miłośnicy Diablo II pamiętają, jak wieczorem 28 października 2003 roku na łamach serwerów Battle.net wprowadzony został oficjalnie Patch v1.10? My napisaliśmy o tym już kolejnego dnia w wiadomości „Nawet piekło zamarzło... v1.10 do Diablo II już jest!”. Myślę jednak, że znacznie mniej osób wie o tym, iż włodarze firmy stwierdzili wtedy, iż jest to ostatnia poprawka programowa dla tej wspaniałej gry. Jednak jak się okazuje wcale nie potrzeba żadnych łatek, aby wprowadzić do świata gry nowości...
Zapewne miłośnicy Diablo II pamiętają, jak wieczorem 28 października 2003 roku na łamach serwerów Battle.net wprowadzony został oficjalnie Patch v1.10? My napisaliśmy o tym już kolejnego dnia w wiadomości „Nawet piekło zamarzło... v1.10 do Diablo II już jest!”. Myślę jednak, że znacznie mniej osób wie o tym, iż włodarze firmy stwierdzili wtedy, iż jest to ostatnia poprawka programowa dla tej wspaniałej gry. Jednak jak się okazuje wcale nie potrzeba żadnych łatek, aby wprowadzić do świata gry nowości...
Otóż programiści Blizzard Entertainment stosując wczoraj metodę serwer-side zaimplementowali do realiów Battle.netu trzy zupełnie nowe słowa runiczne (Jako ciekawostkę podam, że w kodzie gry jest znacznie więcej niedostępnych w chwili obecnej „receptur”).
Chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba, iż omawiane słowa runiczne działają wyłącznie na serwerach firmy? Do trybu rozgrywki jedno-osobowej wprowadzone zostaną one przy okazji ewentualnego Patcha (a takowego według wcześniejszych informacji już być nie powinno). W momencie, kiedy piszę tą informację znane są podstawowe statystki nowych przedmiotów. Nie jest jednak w 100% potwierdzony aspekt wysokości premii do obrony i kilku innych modyfikatorów. Pomimo tego receptury prezentują się niezwykle interesująco:
Duress (Shael-Um-Thul) Wymagana zbroja z 3 miejscami na klejnot |
+40% szybsze odzyskiwanie równowagi +(10-20)% zwiększone obrażenia (wartość nie potwierdzona) dodaje 37-133 obrażeń od zimna 15% szansy na Uderzenie Krytyczne 33% szansy na Otwarcie Ran +(171-197)% zwiększona obrona (wartość nie potwierdzona) -20% mniejsze zużywanie wytrzymałości odporność na zimno +45% odporność na błyskawice +15% odporność na ogień +15% odporność na trucizny 15% |
Prudence (Mal-Tir) Wymagana zbroja z 2 miejscami na klejnot |
+25% szybsze odzyskiwanie równowagi +(142-163)% zwiększona obrona (wartość nie potwierdzona) wszystkie odporności +30% obrażenia zmniejszone o 3 obrażenia od magii zmniejszone o 17 +2 do many za każdego zabitego przeciwnika +1 do promienia światła przywraca 1 wytrzymałości na 4 sek |
Splendor (Eth-Lum) Wymagana tarcza z 2 miejscami na klejnot |
+1 do wszystkich umiejętności +10% szybsze rzucanie czarów +20% szybszy blok +(60-105)% zwiększona obrona +10 do energii regeneruje manę 15% +50% dodatkowego złota od potworów +20% większa szansa na znalezienie magicznych przedmiotów +3 do promienia światła |
Jak już wspomniałem w kodzie gry jest jeszcze kilkanaście nie uaktywnionych słów runicznych, dlatego też takich niespodzianek jak ta dzisiejsza można spodziewać się więcej. Co podejrzewam, że cieszy nie tylko mnie?
Więcej informacji o Diablo II: Lord of Destruction:
- Encyklopedia Gry-OnLine
- Zapowiedź Gry-OnLine
- Recenzja Gry-OnLine
- Poradnik Gry-OnLine
- Oficjalna Strona Internetowa