autor: Kamil Zwijacz
Troll and I - zapowiedziano grę traktującą o przyjaźni trolla i człowieka
Studio Spiral House, współpracujące wcześniej przy Blur, LittleBigPlanet i MotorStorm, zapowiedziało grę Troll and I na konsole PlayStation 4, Xbox One i komputery osobiste. Ma to być trzecioosobowa produkcja akcji, w której pokierujemy młodym chłopakiem przyjaźniącym się z wielkim trollem.
- Gatunek: przygodowa gra akcji
- Deweloper: Spiral House
- Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne
- Data premiery: czwarty kwartał 2015 roku
- Inne: gra podzielona będzie na cztery epizody
Studio Spiral House zapowiedziało przygodową grę akcji Troll and I, która ukaże się się w formie epizodycznej na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach osobistych (pierwszy odcinek zaplanowany jest na czwarty kwartał bieżącego roku). Historia opowiadać ma o chłopaku o imieniu Otto, którego wioska została zniszczona w wyniku kataklizmu, a on sam zmuszony do ucieczki. Dość szybko po tych wydarzeniach bohater spotyka Trolla, z którym się zaprzyjaźnia. Niecodzienna para wyrusza w dalszą podróż, podczas której nie tylko odkryjemy sekrety świata, ale także zbadamy emocjonalną więź między człowiekiem a bestią. Twórcy zdradzili także, że wspomniany wcześniej kataklizm nie wydarzył się bez powodu, a dwójka wspomnianych postaci to nie jedyni bohaterowie, ale nie podzielono się dalszymi konkretami, by nikomu nie psuć zabawy.
Studio Spiral House to brytyjski deweloper założony w 1998 roku. Firma nie ma na swoim koncie wielkich hitów, aczkolwiek pomagała w pracach nad kilkoma dużymi projektami, w tym MotorStorm, LittleBigPlanet czy też Blur.
Rozgrywka prezentowana ma być z perspektywy trzeciej osoby, a akcja zostanie umiejscowiona w 1950 roku na terenie północnej Europy. Gracze będą kontrolować zmianę obie postacie, które będą posiadać odmienne umiejętności. Chłopak z racji swojej nikłej postury jest zwinny i nieźle radzi sobie z włócznią. Z kolei Troll to duży i silny stwór, który dodatkowo uczy się wykorzystywać magiczne zdolności swojego gatunku.
Zabawa opierać ma się na eksploracji niebezpiecznych lokacji. Oczywiście nie zabraknie także walki z potworami i łowcami trolli. Starcia odbywać mają się głównie na krótki dystans, ale nie zabraknie również broni o większym zasięgu. Warto jeszcze wspomnieć, że w produkcji pojawi się system craftingu, czyli wytwarzania broni ze znalezionych elementów.
Jednocześnie zdradzono, że tytuł posiadać ma naleciałości rozmaitych gatunków. Oprócz oczywistych elementów znanych z gier platformowych i akcji, pojawią się także rzeczy z produkcji RPG, skradanek oraz survivalu (polowanie na zwierzęta). Co ciekawe, podczas skradania wykorzystamy magiczne moce Trolla, który potrafi sprawić, że jeden albo obaj bohaterowie staną się niewidzialni.
Twórcy planują również wdrożyć system współpracy, ale zapewne będzie on uzależniony od wyników akcji crowdfundingowej. Nie znamy jednak jeszcze szczegółów na temat zbiórki pieniędzy. Obiecano za to, że w połowie przyszłego miesiąca deweloperzy powinni mieć gotowy build, dzięki któremu zaprezentują podstawową mechanikę Troll and I. Czekamy zatem na dalsze konkrety.