autor: Konrad Hazi
Total War: Three Kingdoms otrzymało wsparcie dla modów
Najnowsza odsłona serii Total War zatytułowana Three Kingdoms otrzymała wsparcie dla modyfikacji przygotowanych przez graczy. Twórcy gry poinformowali przy okazji, że będą bacznie przyglądać się publikowanym projektom i usuwać mody naruszające regulamin lub licencję.
Studio Creative Assembly poinformowało, że w grze Total War: Three Kingdoms wprowadzona została obsługa modów tworzonych przez społeczność. Pozwalając na majsterkowanie przy różnych aspektach rozgrywki, modyfikacje stały się istotną częścią całej serii Total War, a także naturalną drogą do przedłużenia żywotności poszczególnych tytułów. Twórcy gry przedstawili także podstawowe zasady dotyczące tego, co może znaleźć się w publikowanych projektach oraz jakie rodzaje modów będą usuwane ze względu na łamanie licencji użytkownika.
Furtka ciasna, jednak otwarta
W tym miejscu chcielibyśmy przypomnieć autorom, że będziemy nadzorować Steam Workshop i usuwać wszelkie mody, które naruszają warunki zawarte w EULA. Prosimy o powstrzymanie się przed tworzeniem modyfikacji, które mają na celu prowokowanie, zastraszanie lub antagonizowanie grup społecznych, a także takich, które wykorzystują cudzą własność intelektualną lub zawierają treści o charakterze seksualnym - czytamy w blogu.
Nie każdy aspekt najnowszej odsłony serii Total War będzie otwarty na zmiany. Gracze otrzymają możliwość importowania nowych modeli, animacji, portretów oraz map, jednak nie będą mogli modyfikować map kampanii, plików dźwiękowych, a także efektów wizualnych. Ma to na celu zapobieganie naruszeniom praw autorskich. Deweloperzy zdają sobie sprawę, że być może nie jest to najbardziej otwarte środowisko do tworzenia modów, jednak chcą podkreślić, że nie zapominają o tym istotnym aspekcie.