autor: Michał Kułakowski
Torment: Tides of Numenera – zbiórka na Kickstarterze startuje w środę, premiera w 2014 roku
inXile Entertainment, studio odpowiedzialne za przygotowanie pecetowej gry Torment: Tides of Numenera zapowiedziało, że jeszcze w tę środę w serwisie Kickstarter rozpocznie zbiórkę pieniędzy na produkcję tytułu. Wstępną datę premiery gry, określanej mianem duchowego spadkobiercy Planescape: Torment, wyznaczono na grudzień 2014 roku.
W grudniu dowiedzieliśmy się, że studio inXile przygotowuje się do prac nad grą Torment: Tides of Numenera. Ma ona być duchowym następcą Planescape: Torment, hitowego cRPG z 1999 roku, określanego zgodnie przez graczy mianem jednego z najwybitniejszych reprezentantów tego gatunku w historii komputerowej rozrywki. W styczniu twórcy potwierdzili, że fabuła tytułu umiejscowiona zostanie w świecie papierowego systemu role-playing Numenera.
Właściwie od początku było pewne, że koszty przygotowania gry zostaną pokryte w całości lub w dużej części dzięki zbiórkom w serwisie Kickstarter. Deweloper nie zdradzał jednak przez długi czas kiedy dokładnie ma zamiar zaprosić graczy do współfinansowania projektu. Dzięki serwisowi Gamespot dowiedzieliśmy się dzisiaj, że zbiórka na Kickstarterze rozpocznie się już w najbliższą środę i tradycyjnie trwać będzie przez kolejny miesiąc. inXile potwierdziło również wstępną datę premiery tytułu, którą wyznaczono na grudzień 2014 roku.
Na razie nie zdradzono na jaką minimalną sumę pieniędzy będą liczyć twórcy. Przypomnijmy, że w przypadku ich poprzedniego projektu, czyli gry Wasteland 2, proszono o 900 tysięcy dolarów, ale ostatecznie udało się zdobyć 3 miliony. Czy nowy Torment powtórzy ten sukces? Sądząc z zainteresowania jakim cieszyły się podręczniki systemu Numenera, które także ufundowano na Kickstarterze (fani zaoferowali ponad pół miliona dolarów, chociaż autorzy potrzebowali zaledwie 20 tysięcy) oraz legendarnego statusu jakim cieszy się Planescape: Torment, producenci mogą raczej spać spokojnie .
Torment: Tides of Numenera będzie klasyczną pecetową grą cRPG, zbliżoną tematyką, klimatem oraz konstrukcją świata do kultowego dzieła Black Isle. Nad grą pracują osoby, którym zawdzięczamy powstanie Planescape: Torment, takie jak Colin McComb czy Mark Morgan. Świat Numenery, który poznamy bliżej podczas naszych przygód, to oryginalna mieszanka sc-fi oraz fantasy, przedstawiająca Ziemię w niewyobrażalnie odległej przyszłości. Planetę pokrywają ruiny upadłych cywilizacji, których przedstawiciele zniknęli w pomroce dziejów lub wspięli się na wyższy stopień istnienia, przekraczając barierę śmiertelności. Fabuła przygotowana przez inXile skupi się wokół pytania o wartość i wagę pojedynczego życia. Scenariusz ma być pełen odcieni szarości, trudnych wyborów oraz niezapomnianych postaci i miejsc. Pod względem mechaniki rozgrywki deweloper zamierza oprzeć się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie będzie to pełna adaptacja jego zasad. Świat obserwować będziemy najprawdopodobniej jedynie z widoku izometrycznego, a walka odbywać ma się przy wykorzystaniu aktywnej pauzy.
- Oficjalna strona Torment: Tides of Numenera
- Oficjalna strona studia inXile Entertainment
- Numenera - oficjalna strona gry fabularnej