autor: Kamil Zwijacz
Torment: Tides of Numenera nie ukaże się zgodnie z planem
Twórcy z inXile entertainment poinformowali, że gra Torment: Tides of Numenera nie ukaże się na rynku w grudniu 2014 roku. Proces twórczy przedłuży się o kilka miesięcy ze względu na konieczność wprowadzenia dodatkowych elementów, które zobowiązano się dodać w zamian za uzbieranie większej kwoty pieniędzy na Kickstarterze.
Studio inXile entertainment poinformowało, że gra Torment: Tides of Numenera nie ukaże się zgodnie z planem. Pierwotnie tytuł miał zadebiutować na rynku w grudniu 2014 roku, jednak ze względu na szczodrość fanów, proces dewelopingu przedłuży się o kilka miesięcy.
Informację tę ujawniono na kilka dni przed zakończeniem zbiórki pieniędzy na Kickstarterze. Sytuacja podyktowana jest tym, że za uzbierane fundusze autorzy będą musieli wprowadzić dodatkowe elementy do gry, przez co proces twórczy się przedłuży. Nie wiadomo jeszcze o ile - pracownicy inXile entertainment mają podać dokładniejszy termin po zebraniu wszystkich datków.
Kickstarter gry Torment: Tides of Numenera rozpoczął się 6 marca. Twórcy potrzebowali 900 tys. dolarów. Kwotę tę zebrano w zaledwie sześć godzin. Do tej pory projekt wsparło ponad 62 tys. osób, którzy zobowiązali się przekazać ponad 3,4 mln dolarów. W związku z tym deweloper obiecał wprowadzić do gry dodatkową zawartość, w tym: głębszą historię, kolejnych bohaterów, nowy obszar gry i sporo innych.
Torment: Tides of Numenera to klasyczna gra z gatunku cRPG, osadzona w świecie Numenera. Przy produkcji czynny udział bierze Colin McComb, jeden z głównych twórców kultowej pozycji Planescape Torment. Wspiera go między innymi Mark Morgan, kompozytor mający na koncie ścieżki dźwiękowe takich tytułów jak Fallout i Fallout 2.