autor: Marcin Skierski
Tomb Raider na PC z dodatkowymi efektami dzięki wsparciu DirectX 11
W sieci pojawiła się lista dodatkowych efektów graficznych, jakie dostaniemy w pecetowej wersji nadchodzącej gry Tomb Raider. Produkcja studia Crystal Dynamics otrzyma wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz zoptymalizowane sterowanie.
Firma AMD ujawniła, jakie usprawnienia graficzne otrzyma pecetowa wersja nadchodzącej odsłony serii Tomb Raider. Posiadacze komputerów osobistych mogą liczyć na sporo poprawek względem konsolowych edycji.
Wprawdzie poniższe zdjęcie sugeruje, że gra została zoptymalizowana pod karty graficzne AMD Radeon, ale oczywiście nie zmienia to faktu, że posiadacze Nvidia GeForce również będą mogli uruchomić nowego Tomb Raidera z podanymi efektami. Przede wszystkim możemy liczyć na wsparcie dla bibliotek DirectX 11, teselacji oraz takich efektów jak MLAA (Morphological Anti-Aliasing), czy HDAO (High Definition Ambient Occlusion).
Na zdjęciu czytamy również o sterowaniu zoptymalizowanym specjalnie pod pecety. Możemy więc liczyć na to, że klawiszologia będzie w pełni modyfikowalna i zapewne otrzymamy także jakieś dodatkowe funkcje (np. szybki wybór broni pod przyciskami numerycznymi). Pecetowy port jest przygotowywany przez studio Nixxes, które udanie przeniosło na komputery osobiste takie produkcje jak Deus Ex: Bunt Ludzkości, czy Hitman: Rozgrzeszenie.
Tomb Raider to nadchodząca część popularnego cyklu przygodowych gier akcji, nad którą pracuje studio Crystal Dynamics. W naszym kraju tytuł zadebiutuje 5 marca bieżącego roku w polskiej wersji językowej na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Za lokalizację odpowiada firma Cenega, która niedawno ogłosiła, że w rolę Lary Croft wcieli się Karolina Gorczyca, znana z takich seriali jak Usta Usta czy Twarzą w twarz oraz filmów Miłość na wybiegu i Skrzydlate świnie.
- Zapowiedź – Tomb Raider z gamescomu 2012 – Lara Croft walczy o przetrwanie
- Zapowiedź – Tomb Raider prosto z E3 – oglądamy nowe przygody Lary Croft