„Tomb Raider 6 to kluczowy rozdział przygód Lary Croft, dlatego chcieliśmy poświęcić mu należytą uwagę”. Twórcy omówili główne cechy nowej trylogii remasterów
Twórcy Tomb Raider IV-VI Remastered chcą zachować wierne oryginałom doświadczenie, jednocześnie wzbogacając je o pożądane elementy. Największą uwagę poświęcono szóstej odsłonie serii.
![](/i/h/17/476966469.jpg)
Już za 3 dni zadebiutuje Tomb Raider IV-VI Remastered, czyli pakiet odświeżonych wersji trzech odsłon popularnej serii o Larze Croft. Z tej okazji Matthew Ray pracujący w studiu Aspyr Media udzielił wywiadu serwisowi Nintendo Everything, gdzie odpowiedział na kilka pytań.
Nowe elementy i wierność oryginałom
Na samym starcie wyjaśnił, że studio od początku zakładało, iż nie poprzestanie na wydaniu zremasterowanej oryginalnej trylogii. Odbiór fanów tylko wzmocnił ich założenie i prace nad częściami IV-VI rozpoczęły się krótko po debiucie odsłon I-III. Dzięki temu otrzymamy je tak szybko, czyli dokładnie rok po sobie.
Ray zapewnił również, że deweloperzy wynieśli wiele cennego doświadczenia z pracy nad poprzednim pakietem, a opinie graczy nauczyły ich, czego najbardziej oczekują odbiorcy w kwestii remasterów.
Dzięki temu w nowej kolekcji znajdzie się tryb fotograficzny, który odda w ręce fanów jeszcze większą kontrolę, a także opcja pomijania przerywników filmowych czy nowe animacje. Jednocześnie pozostanie ona tak wierna oryginałom, jak to tylko możliwe, i nie wprowadzi żadnych zmian w fabule czy cenzury.
„Angel of Darkness to kluczowy rozdział przygód Lary Croft”
Prowadzący wywiad zwrócił szczególną uwagę na szóstą odsłonę serii, która po premierze spotkała się z mieszanym odbiorem ze strony graczy. Wiemy już, że otrzyma ona konkretne zmiany, a teraz Ray podkreślił, że jest to niezwykle ważna część dla całego cyklu.
Angel of Darkness to kluczowy rozdział przygód Lary Croft, dlatego chcieliśmy poświęcić mu należytą uwagę. Z tego powodu zdecydowaliśmy się zaprezentować Larę z AoD jako główną postać na kluczowej grafice zremasterowanej kolekcji. Stała się ona również swego rodzaju kultowym klasykiem w społeczności i jest uważana za jeden z najważniejszych klasycznych tytułów zarówno dla Aspyr, jak i Crystal Dynamics.
Na koniec twórca przekazał, że na tę chwilę nie są planowane żadne DLC, ale może się to zmienić w przyszłości, zależnie od opinii graczy. Wkrótce powinniśmy również otrzymać informacje dotyczące fizycznych przedmiotów kolekcjonerskich. Ponadto dowiedzieliśmy się, że Aspyr jest chętne, aby po wydaniu kolekcji IV-VI nadal kontynuować pracę nad cyklem.
Tomb Raider IV-VI Remastered zadebiutuje 14 lutego na PC oraz konsolach PS4, PS5, XOne, XSX/S i Nintendo Switch. Pakiet zaoferuje polską wersję językową w formie napisów.