To pierwszy taki weekend w historii Helldivers 2. Serwery w końcu wytrzymały napór graczy
Helldivers 2 tym razem nie zawiodło graczy w weekend, ale twórcy i tak ponownie rozbudowali serwery gry ledwo nadążające za rosnącą liczbą chętnych do zabawy.
Zazwyczaj twórcy gier chwalą się tym, że jak wielu graczy przyciąga ich produkcja. Jednakże studio Arrowhead Game Studios ma inny powód do dumy. Serwery Helldivers 2 po raz pierwszy nie ugięły się pod falą graczy chcących dołączyć do kooperacyjnej zabawy. Stało się to w miniony weekend.
Serwery wreszcie (ledwo) nadążają za graczami
Johan Pilestedt, prezes firmy, pogratulował tego osiągnięcia swoim pracownikom. Choć liczba graczy na samym Steamie nie spada poniżej 400 tysięcy użytkowników jednocześnie, przez ostatnie dwa dni gracze mieli znacznie mniejsze problemy, wręcz minimalne, z dołączaniem do zabawy w drugim Helldivers (przynajmniej sądząc po wpisach w mediach społecznościowych).
Co więcej, wczoraj pojemność serwerów miała zostać jeszcze bardziej zwiększona – do 800 tysięcy graczy. Pamiętajmy, że jest ona wspólna dla Steama i PlayStation 5, a według niektórych doniesień już w weekend zdarzało się, że w Helldivers 2 przebywało prawie 700 tysięcy graczy jednocześnie (via Reddit). Wygląda więc na to, że piątkowa rozbudowa pojemności serwerów nie wystarczyła nawet na dwa dni.
Helldivers 2 było jednym z wielu tytułów, które na premierę nie były przygotowane na tłumy chętnych do zabawy. Trudno jednak winić twórców.
Pierwsze Helldivers nigdy nie przekroczyło 10 tysięcy graczy jednocześnie. Deweloper spodziewał się więc, że limit 250 tysięcy miejsc na serwerach wystarczy do pomieszczenia wszystkich chętnych do zabawy na PC i PS5, i to ze sporym zapasem. Tymczasem już na premierę do gry dołączyło prawie 65 tysięcy osób, i to na samym Steamie. W ten weekend padł nowy rekord: 458 tysięcy graczy jednocześnie.
Helldivers 2 sprzedaje się znakomicie
Wygląda też na to, że gracze nie posłuchali twórców, bo sprzedaż Helldivers 2 mogła przekroczyć 3 miliony egzemplarzy. Taką liczbę podał jeden z użytkowników serwisu X, a na ów wpis Pilestedt zareagował w sposób prosty, lecz niepozostawiający wątpliwości co do sukcesu gry. Inna sprawa, czy palec w górę oznacza potwierdzenie szacunku internauty, czy raczej wskazanie, że do graczy trafiło znacznie więcej kopii gry.
Wypada też wspomnieć, że twórcy znaleźli potencjalne rozwiązaniu błędu blokującego dostęp do zakupionych superkredytów na PlayStation 5. Zespół pracuje już nad poprawką i poinformuje graczy, gdy stosowna łatka zostanie udostępniona (via Discord).
W drodze może być też kolorystyczna personalizacja ekwipunku (via Johan Pilestedt w serwisie X), aczkolwiek chyba lepiej dać twórcom więcej czasu na takie drobiazgi. Od premiery twórcy mieli na głowie nie tylko serwery, które ledwo nadążają za rosnącą liczbą graczy. Dość powiedzieć, że przez ostatnie dwa tygodnie Helldivers 2 otrzymało kilkanaście aktualizacji, a deweloperzy stale kontaktują się tak z całą społecznością gry, jak i pojedynczymi nabywcami.