autor: Mikołaj Łodo
The Witness sprzedane w 100 tys. kopii, możliwa wersja na XONE, iOS i Androida
The Witness sprzedaje się bardzo dobrze – gra w ciągu pierwszego tygodnia obecności na rynku znalazła ponad 100 tys. nabywców. Twórca gry przyznaje również, że rozważa możliwość stworzenia wersji na Xboksa One oraz iOS i Androida.
Jonathan Blow, szef studia Thekla odpowiedzialnego za The Witness, podzielił się z fanami wynikiem sprzedaży swojej nowej gry - tytuł nabyło już ponad 100 000 graczy, co wygenerowało ponad 5 milionów dolarów przychodu. Blow nie sprecyzował, jak podany rezultat rozkłada się pomiędzy PlayStation Network i Steama. Według autora żadna z platform sprzętowych nie dominuje znacząco, a i statystyki prezentują się podobnie. Na szczęście możemy podglądnąć wyniki sprzedaży wersji na PC na portalu SteamSpy, który szacuje sprzedaż tej wersji na nieco ponad 60 000 egzemplarzy w momencie pisania tej wiadomości.
Pomimo optymistycznych wyników, The Witness jeszcze nie zarobił na tyle dużo, żeby pokryć koszty produkcji. Nie przeszkadza to jednak autorom rozważać planów stworzenia portu na konsolę Xbox One oraz urządzenia z systemami iOS i Android.
Niedawno pisaliśmy o niepohamowanym optymizmie Jonathana Blowa, który chwalił się, że istnieje możliwość sprzedania The Witness w większym nakładzie przez tydzień, niż Braida (poprzedniej produkcji twórcy) przez rok. Jak się okazuje, były to nieco przesadzone słowa, ale i tak nowa gra studia Thekla sprzedaje się znakomicie. The Witness wygrywa w pierwszym tygodniu z Braid – w stosunku 100,000 sprzedanych kopii nowego tytułu do 55,000 egzemplarzy poprzedniczki. Należy przy tym wziąć poprawkę na cenę, w której były oferowane oba tytuły – prawie 40 dolarów za najnowszy tytuł i niecałe 15 dolarów za pierwszą grę Jonathana Blowa. W takim kontekście można rzeczywiście mówić o powodzeniu, zwłaszcza, że The Witness zostało bardzo dobrze ocenione przez odbiorców.
Obecnie studio Thekla pracuje nad kolejnymi łatkami do gry, mającymi poprawić problemy, jakie miewa The Witness z niektórymi sterownikami do kart graficznych, a także nad dodaniem większej ilości opcji konfiguracji sterowania, zarówno na konsoli PS4, jak i PC.