The Last of Us na PC dostało patch 1.0.5.0; przygotuj się na ładowanie shaderów od nowa
Pecetowe wydanie The Last of Us otrzymało kolejną aktualizację, która skupia się na poprawie wydajności gry. Długa lista poprawek obejmuje irytującą funkcję „przebudowy shaderów".
Naughty Dog wraz z Iron Galaxy kontynuują łatanie pecetowego portu The Last of Us: Part I. Do gry trafiła właśnie nowa aktualizacja opatrzona numerem 1.0.5.0, która skupia się głównie na poprawie wydajności produkcji.
Nowy patch skrócił także czas potrzebny do „przebudowy shaderów” (co było dużym problemem w okolicach premiery gry), jak i usprawnił tekstury na niskich i średnich ustawieniach graficznych. W aktualizacji nie zabrakło również poprawek licznych błędów.
Co ciekawe, w opisie poprawek znalazły się dwie linijki zmian skierowane wyłącznie do posiadaczy kart AMD – co tylko potwierdza, że układy graficzne oparte na technologii tej firmy gorzej radziły sobie z grą (w zakresie czasu ładowania).
Aby skorzystać w pełni z dzisiejszej aktualizacji do The Last of Us: Part I, warto posiadać najnowsze sterowniki karty graficznej. Są to odpowiednio:
- Adrenalin Edition 23.4.3 dla kart AMD,
- GeForce Game Ready Driver 531.79 dla kart Nvidii.
Warto podkreślić, że pobranie patcha po raz kolejny uruchomi procedurę „przebudowy shaderów” – jednak tym razem powinno to zająć znacznie mniej czasu aniżeli na premierę gry.
Na stronie dewelopera znajdziecie pełen opis aktualizacji 1.0.5.0. Studia Naughty Dog i Iron Galaxy nie składają „broni” i zapowiadają kolejne aktualizacje, które mają naprawić trapiące grę problemy.
- The Last of Us: Part I na Steamie
- Recenzja The Last of Us: Part I - jedna z gier wszech czasów jest jeszcze lepsza