The Last of Us 3 nie znajduje się w produkcji, ale zarys fabuły istnieje - zdradził Neil Druckmann
Podczas podcastu Script Apart Neil Druckmann zdradził, że on i Halley Gross przygotowali już zarys scenariusza do The Last of Us: Part 3. Nie wiadomo jednak, kiedy i czy w ogóle ujrzy on światło dzienne.
- Ostatnio Neil Druckmann oraz Halley Gross ze studia Naughty Dog mieli okazję gościć w podcaście Script Apart.
- W jego trakcie ten pierwszy zdradził, że powstał już ogólny zarys historii, jaką mogłaby opowiadać trzecia część cyklu The Last of Us, choć sama gra nie znajduje się jeszcze w produkcji.
- Według Druckmanna, po zakończeniu każdego dużego projektu studio Naughty Dog potrzebuje nieco czasu, by zastanowić się, czym zajmie się w następnej kolejności.
Ubiegłoroczne The Last of Us: Part II wzbudziło spore kontrowersje u wielu graczy. Ostatecznie jednak tytuł ten można uznać za sukces. Gromadzi on mnóstwo nagród branżowych, a i całkiem nieźle poradził sobie pod względem sprzedaży. Nic zatem dziwnego, że coraz częściej pojawiają się pytania o kolejną odsłonę tego cyklu postapokaliptycznych trzecioosobowych gier akcji od studia Naughty Dog. Na temat jej powstania wypowiedział się już jakiś czas temu Neil Druckmann, czyli reżyser kreatywny i główny scenarzysta dwóch pierwszych części serii. Wówczas to podkreślił, że nie wie, jak mogłaby wyglądać ewentualna trójka. Przez blisko rok sytuacja uległa jednak zmianie.
W trakcie ostatniego odcinka podcastu Script Apart (którego całość, rzecz jasna w języku angielskim, możecie odsłuchać w tym miejscu) Druckmann poruszył temat szans powstania The Last of Us 3. Podkreślił on, że wraz z Halley Gross, czyli współscenarzystką „dwójki”, przygotował już ogólny zarys historii, którą mogłaby opowiadać kontynuacja. Sama gra nie znajduje się jednak w przygotowaniu. Lecz jej temat jest ponoć dość często poruszany w trakcie rozmów wewnątrz studia Naughty Dog i deweloper ma nadzieję, że pewnego dnia ujrzy ona światło dzienne.
W dalszej części swojej wypowiedzi Druckmann wyjaśnił, skąd taka ostrożność, jeśli chodzi o podjęcie decyzji o stworzeniu kolejnej odsłony cyklu The Last of Us. Cytując jego słowa (via IGN):
Te gry wymagały od nas tak wiele, by je stworzyć. O „dwójce” myślałem przez siedem lat, od premiery „jedynki” (…). Chcesz mieć pewność, że jesteś zachwycony pomysłem, który masz, że czujesz, że jest to dla ciebie wyzwanie.
Mamy teraz dwie gry, które w moim odczuciu mówią o czymś uniwersalnym, lecz równocześnie opowiadają bardzo osobiste historie postaci. W przypadku jednego tytułu nie ma jeszcze wzorca tego, jak ma wyglądać marka. Gdy są dwa, już możemy mówić o pewnym schemacie – widać pewne strukturalne i tematyczne motywy, których należałoby się trzymać tworząc trzecią produkcję.
Poza tym temat The Last of Us 3 nie jest jedynym, jaki bierze pod uwagę studio Naughty Dog. Koncepcji kolejnych projektów jest ponoć wiele. Ponownie cytując Druckmanna:
Po zakończeniu jednej dużej produkcji poświęcamy dużo czasu na badanie różnych pomysłów, czy to dotyczących The Last of Us 3, czy jakiejś zupełnie nowej marki, czy jakiejś starej serii, do której chcielibyśmy wrócić. Lubię w pełni zbadać wszystkie z nich, a następnie pomyśleć: „Ok, mamy te wszystkie idee przed sobą. Jako studio, czemu chcielibyśmy się poświęcić?”. Bo jest to ogromne zobowiązanie zarówno jeśli chodzi o pieniądze, jak i czas, pasję czy talent, zatem myślisz o wszelkich kosztach alternatywnych.
Wciąż oficjalnie nie wiemy zatem, jaki będzie kolejny projekt studia Naughty Dog. Ostatnio pojawiły się jednak doniesienia na temat nowej odsłony cyklu Uncharted. Mówi się też o remake'u pierwszego The Last of Us (choć niekoniecznie będzie za niego odpowiedzialna właśnie ekipa z Wirginii). Na rozwianie wszelkich wątpliwości najpewniej będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
- Oficjalna strona internetowa studia Naughty Dog
- Oficjalna strona internetowa gry The Last of Us: Part II
- Recenzja The Last of Us 2 – gry, która podpali świat
- The Last of Us: Part II - poradnik do gry