The Flock zostanie zablokowane po końcu wirtualnego świata
Studio Vogelsap poinformowało w opublikowanym oświadczeniu prasowym, że tworzone przez nich The Flock zostanie zablokowane po wymarciu populacji gry, co ma być konsekwencją kolejnych zgonów postaci graczy.
Choć gier w klimatach postapokalipsy nie brakuje (dość wspomnieć o zapowiedzianym miesiąc temu Fallout 4), chyba żadna z nich nie próbowała oddać klimatu katastrofy w równym stopniu, co The Flock – produkcja niezależnego studia Vogelsap. Mniejsza już o to, że w świecie zapowiedzianego 2 lata temu tytułu ludzkość dawno wymarła, a przeżyła jedynie „tragiczna rasa” znana jako tytułowe Stado, bo podobny motyw nie jest niczym nowym. Jednak twórcy The Flock postanowili pójść o krok dalej, doprowadzając do… prawdziwego końca świata gry.
O co chodzi? Otóż po premierze gry (wyznaczonej na trzeci kwartał 2015 roku) w menu gry pojawi się licznik populacji, dostępny także na oficjalnej stronie gry, platformie Steam oraz powiązanych z tytułem stronach w serwisie Reddit. Ten będzie się zmniejszał wraz z kolejnymi zgonami postaci graczy, aż do osiągnięcia wartości zerowej, co będzie równoznaczne z usunięciem opcji zakupu gry. Jednocześnie dotychczasowi nabywcy będą mogli wziąć udział w „klimatycznym finale”, po którym dostęp do gry zostanie na zawsze zablokowany. To z pewnością ciekawe, lecz jednocześnie ryzykowne posunięcie, według Jereona van Hasselta z Vogelsap podyktowane chęcią wywołania prawdziwego zachwytu i emocji u graczy:
Gra skupiona na rozgrywce multiplayer może wznieść graczy na zupełnie nowe wyżyny, ale w pewnym momencie gracze będą spędzali przy niej coraz mniej czasu, nie będą się nią interesować i w końcu przestaną w nią grać. W przeciwieństwie do innych gier nastawionych na multiplayer, chcemy, by doświadczenie The Flock wywołało poczucie zachwytu, by gracze z niecierpliwością oczekiwali przyszłych zdarzeń i zakończenia z zapadającym w pamięć finałem.”
The Flock to sieciowa gra akcji w klimatach postapokalipsy, której akcja rozgrywa się w roku 3000. Ludzkość dawno już wyginęła, że jedyna pozostała rasa – Stado – zmuszona jest do życia głęboko pod ziemią, blisko dającego ciepło jądra Ziemi. W trakcie gry drużyna składająca się z od 3 do 5 osób przeszukuje mapę w poszukiwani Świetlistego Artefaktu (Light Artifact), który zmienia gracza w Nosiciela (Carrier), na którego polują pozostali uczestnicy rozgrywlki. Zwycięstwo odnosi ten, kto utrzyma artefakt przez określony czas. Produkcja ma charakteryzować się sporym zróżnicowaniem obu drużyn, m.in. w zakresie umiejętności.