Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 maja 2013, 13:30

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano The Flock - asymetryczną grę multiplayer utrzymaną w postapokaliptycznym klimacie

Zespół Vogelsap zapowiedział multiplayerową grę akcji The Flock. Wcielimy się w niej w pokraczne istoty walczące ze sobą na powierzchni Ziemi setki lat po wyginięciu rodzaju ludzkiego.

Niezależne duńskie studio Vogelsap ujawniło swój debiutancki projekt. Okazała się nim postapokaliptyczna gra akcji The Flock, która przeznaczona będzie wyłącznie do rozgrywek wieloosobowych. W planach jest jedynie wersja pecetowa. Na razie twórcy nie są w stanie podać nawet przybliżonej daty premiery.

Akcja gry toczyć się będzie w roku 3000 na Ziemi. Autorzy przedstawią ponurą wizję przyszłości, w której rasa ludzka wygineła dawno temu, a skażona atmosfera wypełniona jest chmurami tak gęstymi, że nie przepuszczają promieni słonecznych. W rezultacie planeta z roku na rok staje się coraz chłodniejsza. Jednym z ostatnich gatunków żyjących na powierzchni są pokraczne istoty znane jako Stado (czyli tytułowe Flock), w które wcielą się gracze. Prowadzą one smutną egzystencję kryjąc się głęboko pod ziemią, gdzie jądro planety wciąż dostarcza trochę ciepła.

To w jednego z takich „przystojniaków” wcielą się gracze.

Gracze rozpoczną rozgrywkę jako typowy przedstawiciel Stada i ich zadaniem będzie odnalezienie artefaktów w postaci kapsuł słonecznych. Po ich zdobyciu nasza postać przejdzie metamorfozę i przeobrazi się w istotę znaną jako Nosiciel (ang. Carrier). Wtedy staniemy się celem wszystkich pozostałych uczestników zabawy, którzy spróbują nas zabić i przejąć artefakt dla siebie. Nosiciel wygra mecz, jeśli utrzyma się przy życiu przez określony czas.

Strony konfliktu będą asymetryczne, co oznacza, że członkowie Stada i Nosiciele dysponować mają zupełnie innymi umiejętnościami. Ci pierwsi będą więksi, silniejsi i szybsi, co ułatwi im polowania. Natomiast Nosiciele słabość fizyczną nadrobią sprytnym wykorzystaniem kapsuły słonecznej. Kontakt z generowanymi przez nie promieniami światła zakończy się śmiercią dla poruszającego się członków Stada. Jedynym sposobem na przeżycie w takiej sytuacji będzie pozostawanie w bezruchu.

Wszystko to ma w sumie dać grę o niepokojącej atmosferze, która będzie co pewien czas w stanie wywołać nawet uczucie strachu. Autorzy mają nadzieję, że stałe przeskakiwanie pomiędzy rolami ofiary i myśliwego zapewni graczom świeże doznania.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej