autor: Szymon Liebert
The Binding of Isaac – prawie 450 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, dodatek w drodze
The Binding of Isaac, nowa gra jednego z twórców świetnego Super Meat Boy, sprzedała się w nakładzie prawie 450 tysięcy egzemplarzy. Producent tytułu jest zaskoczony jego sukcesem i pracuje nad płatnym dodatkiem. Być może przygody Isaaca trafią też na konsolę 3DS.
Gra The Binding of Isaac niedługo sprzeda się w nakładzie 450 tysięcy egzemplarzy. Edmund McMillen, twórca tej małej niezależnej produkcji, jest zaskoczony sukcesem. Współautor niezwykle popularnego Super Meat Boy pracuje nad płatnym dodatkiem do swojego nowego dzieła i prowadzi rozmowy w sprawie wydania go na konsoli przenośnej 3DS.
„Nie spodziewałem się, że ktokolwiek przejmie się grą”, wyznał McMillen w rozmowie z serwisem IndieGames, „musiałem popytać paru deweloperów, czy powinienem ją w ogóle sprzedawać”. Wątpliwości wynikały z dziwności produkcji oraz wysokiego poziomu trudności. McMillen przyznał, że pomogła mu sława Super Meat Boy’a, ale teraz wiele ludzi zna go właśnie ze stworzenia Isaaca.
Obecnie deweloper pracuje nad dodatkiem Wrath Of The Lamb do The Binding of Isaac, który będzie kosztował 3 dolary. Znajdziemy w nim kilkadziesiąt przedmiotów i większą różnorodność poziomów. Autor nie wydłuży czasu jednej rozgrywki. Każde przejście gry zajmie tyle samo, co w podstawowej przygodzie, ale będzie zawierało sporo niespodzianek i ukrytych motywów.
McMillen potwierdził, że prowadzi poważne rozmowy w sprawie przeniesienia The Binding of Isaac na 3DS-a, ale nie jest w stanie przewidzieć ich rezultatu. Deweloper ma czas na zajmowanie się prywatnym projektem, bo jego kolega ze studia Team Meat pracuje nad silnikiem do nowej wspólnej gry. Produkcja będzie w całości oparta na wektorach, dzięki czemu zobaczymy w niej lepszą grafikę.
Sukces The Binding of Isaac wynika poniekąd z tego, że gra była częścią jednej z paczek Humble Bundle. McMillen wyjaśnił jednak w komentarzach do wywiadu, że z tego źródła zarejestrowano około 120 tysięcy egzemplarzy produkcji. Pozostali nabywcy zainteresowali się nią z innych powodów. Być może ze względu na mroczną fabułę lub nietypową rozgrywkę, łącząca styl roguelike ze strzelanką.