Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2021, 22:37

Tencent przejmuje twórców Back 4 Blood; byłe studio Valve ma zachować niezależność

Tencent przejął kolejne studio. Tym razem chiński gigant zdecydował się na wykupienie Turtle Rock Studios, czyli twórców Left 4 Dead i Back 4 Blood.

Chińska korporacja Tencent Holdings Limited nabyła kolejne studio deweloperskie. Po twórcach z rodzimego Bloober Team, Yager, Klei Entertainment i Digital Extremes – a częściowo także Dontnod Entertainment oraz Bohemia Interactive – koncern zainteresował się autorami Left 4 Dead i Back 4 Blood, czyli kalifornijskim Turtle Rock Studios. W latach 2008–2010 producent ten był spółką zależną firmy Valve.

Deweloperzy mają zachować niezależność i możliwość kontynuowania prac nad wszystkimi aktualnymi projektami, w tym nad rozwojem wspomnianego już Back 4 Blood, wydanego przez Warner Bros. Przejęcie ma też nie wpłynąć na skład personalny zespołu, który wciąż będzie kierowany przez współzałożycieli studia – Phila Robba i Chrisa Ashtona. Steve Goldstein, obecny CEO Turtle Rock Studios, skomentował całą sytuację następującymi słowy (via IGN):

Nie możemy się doczekać dołączenia do rodziny studiów Tencent. Wybitni partnerzy, globalny zasięg, głęboka wiedza na temat gier i bezprecedensowe wsparcie pomogą nam tworzyć ambitne produkcje, o których marzymy, jednocześnie pozwalając zachować autonomię i niezależność.

Tencent regularnie wykupuje studia deweloperskie. Oprócz tych, które wymieniłem na początku tej wiadomości, Chińczycy nabyli w tym roku m.in. Sumo Group (twórców choćby gry Sackboy: Wielka przygoda) oraz Wake Up Interactive (do którego należy np. odpowiedzialny za Naruto to Boruto: Shinobi Striker zespół Soleil). Warto dodać, że w planach zakupowych giganta znajdowały się także polska grupa 1C Entertainment oraz studio Crytek. Przejęcia te wciąż nie są wykluczone, gdyż – jak widać – Tencent nie zaprzestaje tego typu działań nawet po tym, jak stracił miliardy dolarów w wyniku spadku wartości swoich akcji na giełdzie, który spowodowało zaostrzenie polityki społecznej Chin w kwestii gier wideo.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej