Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2022, 13:13

autor: Adam Adamczyk

Teardown 1.0 - czy da się wyłączyć alarmy?

Czy da się wyłączyć alarm w Teardown? Przedstawiamy kilka metod.

źródło: Steam | Teardown

Niedawno zadebiutowała wersja 1.0 gry Teardown, o czym informowaliśmy w tym artykule. Produkcja już we wczesnym dostępie była ceniona za pomysłowe podejście do rozgrywki i możliwość wykonywania zadań na wiele sposobów, ale dopiero po wyjściu z early accessu tytuł spotkał się z prawdziwym zalewem pozytywnych ocen. Obecnie (stan na 22 kwietnia 2022 roku) w sklepie Steam aż 96% graczy pozytywnie oceniło Teardown. W grze wykonujemy różnorodne zadania, sprowadzające się do kradzieży. Jednym z utrudnień stojących na drodze gracza są alarmy, króre aktywują się w różnych momentach, na przykład po zerwaniu przewodu łączącego czujnik z samochodem. Czy są jakieś sposoby na ominięcie alarmów?

Czy da się wyłączyć alarmy w Teardown 1.0?

Według informacji podawanych przez graczy alarmów nie można wyłączyć, ponieważ czas potrzebny na ucieczkę jest jednym z filarów rozgrywki. To własnie dlatego na początku gry warto dokładnie zaplanować włamanie, a następnie określić najkrótszą drogę ucieczki. Jest to ważne, ponieważ po włączeniu alarmu mamy jedynie 60 sekund na opuszczenie terenu.

W sumie jest taka możliwość

W Teardown wcielamy się w złodzieja, a więc oszusta. W ramach pełniejszej immersji sami możemy uciec się do drobnego oszustwa i zmienić pewną linijkę w jednym z plików gry. W tym celu należy:

  1. wejść w folder Steam, następnie steamapps\common\Teardown\data\script i odnaleźć plik heist.lua;
  2. po wejściu w plik należy odnaleźć linijkę „SetFloat(“level.alarmtimer”, 60)”;
  3. liczba 60 oznacza czas, jaki będziemy mieć na ucieczkę po aktywacji alarmu. Standardowo mamy na to 60 sekund, jednak zmieniając „60” na przykład na „120”, czas wydłuży się do dwóch minut.
  4. później wystarczy zapisać plik i wrócić do gry.

Uwaga! Przed dokonaniem zmian w jakimkolwiek pliku warto wcześniej wykonać jego kopię zapasową.

Drugi sposób

  1. Po odnalezieniu pliku heist.lua możemy także wyszukać linijkę „if GetBool(“level.alarm”) then”.
  2. Następnie podmieniamy ją na „if false then”.

W ten sposób alarm nadal się uruchomi, ale czas na ucieczkę będzie nieskończony.

Na alarmy najlepiej uważać

W Teardown istnieje kilka rodzajów alarmów i każdy z nich uaktywnia się w innej sytuacji.

  1. Fire alarms – reagują na ogień.
  2. Alarm Boxes – obecne w większości zadań. Reagują na odczepienie przewodu.
  3. Moisture sensors – reagują na wilgoć.
  4. Explosion sensors – uruchamiają się, gdy dołączony do nich obiekt zostanie uszkodzony.
  5. Demolition sensors – reagują, gdy część budynku zostanie uszkodzona.

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej