Take-Two zrywa współpracę z polskim People Can Fly
Dwuletnia współpraca między People Can Fly i Take-Two dobiegła końca. Co jednak ważne, Projekt Dagger ma się dobrze, a studio nie przestaje się rozwijać.
Polskie studio People Can Fly otrzymało pismo od wydawcy Take-Two Interactive, informujące o zamiarze rozwiązania umowy obejmującej duży projekt o wartości około 50 milionów euro. Wypowiedzenie najpewniej nie pokrzyżuje jednak planów Polaków.
Projekt Dagger ma się dobrze
Szczegóły możemy znaleźć w oficjalnym raporcie. Mowa w nim przede wszystkim o projekcie „Dagger” – wysokobudżetowej grze RPG akcji, nad którą studio pracuje od 2020 roku (pod kierownictwem zespołu w Nowym Jorku). Wydawcą gry miał być koncern Take-Two, a na projekt wyłożono ok. 40-60 milionów euro. Raport mówi jednak jasno, że wydawca nie złożył żadnej przewidzianej w umowie opcji wykupu praw autorskich. Dzięki temu studio People Can Fly zachowa prawa własności intelektualnej jako wyłączny właściciel.
Zakładam, że rozstaniem się na partnerskich zasadach i nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy w przyszłości, przy innym projekcie, wrócić do współpracy z Tak-Two Interactive.
- Sebastian Wojciechowski, CEO People Can Fly.
Prezes polskiego studia podzielił się także planami nt. przyszłości gry.
Bardzo wierzymy w projekt Dagger i chcemy kontynuować prace nad nim w ramach naszych działań self-publishing. Gra nadal znajduje się w pre-produkcji – nasz zespół skupia się obecnie na dopracowaniu systemów walki i rozgrywki oraz migracji z UE4 na UE5.
Model self-publishing przewiduje wypuszczenie gry na rynek bez udziału wydawcy, prawdopodobnie tylko w formie cyfrowej. Taki zabieg jest coraz popularniejszy w branży growej, zwłaszcza że wydawcy też mają swoje grzeszki. Jednocześnie prezes studia nie wyklucza nawiązania współpracy z innym wydawcą, jeżeli warunki będą atrakcyjne biznesowo. Planowany termin premiery projektu Dagger to niezmiennie 2024 rok.
Polacy w dobrej kondycji
Obecnie studio pracuje nad 7 projektami (w maju było wiadomo o pięciu). Dwie nowe gry powstaną z myślą o technologii VR, z czego jedna ma być adaptacją produkcji z portfolio dewelopera. Spółka poinformowała także o planach, które zakładają wydawanie jednej gry rocznie począwszy od 2024 roku.
Aktualnie w PCF pracuje ponad 550 pracowników w oddziałach rozmieszczonych w Polsce, USA i Kanadzie. Studio rośnie – w maju tworzyło je ok. 495 pracowników, podczas gdy rok temu było ich 281.
Najnowszą grą studia jest Outriders, strzelanka TPP z elementami RPG wydana w kwietniu przez Square Enix. Tytuł został nieźle przyjęty (średnia ocena recenzentów wynosi 73% według Metacritic), a niedawno otrzymał dodatek Worldslayer, który przyciągnął graczy, lecz zebrał mieszane oceny.