Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2024, 12:51

autor: Adrian Werner

Tajemnice Wiedźmina 3. Moderzy ujawnili masę szczegółów o nieznanej wersji bestsellerowego RPG

Dzięki narzędziom moderskim do Wiedźmina 3 fani byli w stanie odkryć, jakie były plany twórców w 2012 roku. Kilkusetstronicowy dokument kreśli wizję gry mocno odmiennej od tego, co ostatecznie trafiło na rynek.

Źródło fot. CD Projekt RED
i

W maju tego roku udostępniono potężne narzędzia moderskie REDKit do Wiedźmina 3. Rezultatem tego nie był jedynie zalew nowych modyfikacji. Fani wykorzystali narzędzia również do grzebania w plikach gry i dzięki temu odkryli masę ciekawych informacji. Jedna z grup przygotowała projekt What Lies Unseen, który stanowi analizę wczesnych wersji gry.

Właśnie ukazał się pierwszy tom projektu zatytułowany A Time of Sword and Axe, poświęcony jest wizji Wiedźmina 3, jaka funkcjonowała w studiu CD Projekt RED w 2012 roku. To ogromny dokument, liczący aż 585 stron. Jeśli wolicie formę video, youtuber xLetalis przygotował wspólnie z tymi moderami prawie trzygodzinny materiał wideo poświęcony temu tematowi. Możecie go obejrzeć poniżej.

Nie sposób opisać tutaj wszystkich zmian, ale możemy się pokusić o wymienienie kilku najważniejszych.

  1. Przede wszystkim gra miała być znacznie dłuższa – przejście głównego wątku zajmowałoby 150 godzin.
  2. W trakcie kampanii spędzilibyśmy więcej czasu podróżując pomiędzy głównymi lokacjami, a historie wielu postaci niezależnych rozciągałyby się na wiele aktów historii.
  3. Podtył gry brzmiał wtedy A Time of Sword and Axe (Czas Miecza i Topora) zamiast Wild Hunt (Dziki Gon).
  4. Wybór między Yennifer i Triss oznaczałby, że odrzucona czarodziejka nie pojawiłaby się w ostatniej 1/3 gry.
  5. W Novigradzie wzięlibyśmy udział w podzielonym na wiele etapów skoku. Jego skuteczne ukończenie wymagałoby uzyskania pomocy od sojuszników, podobnie jak w Dzikim Gonie było to przypadku oblężenia Kaer Morhen.
  6. W kampanii pojawiłby się Iorveth i odegrałby dużą rolę w fabule.
  7. Historia Krwawego Barona była mocno odmienna i kończyła się dopiero w późnych etapach kampanii.
  8. Zakończenia miały być bardziej melancholijne i niejednoznaczne, pozostawiając szerokie pole do interpretacji przez graczy.
  9. W jednej z misji Geralt i Avallac'h teleportowaliby się do uniwersum Cyberpunka 2077.
  10. W grze próżno byłoby szukać Gwinta. Zamiast tego miały powrócić minigry z Wiedźmina 2, czyli kościany poker oraz siłowanie na rękę.

Skąd te odkrycia i co dalej?

Możecie zastanawiać się, jak moderzy to wszystko odkryli. W narzędziach moderskich znaleźli oni bazę danych, zawierająca prawie każdą linijkę tekstu, która została napisana między najwcześniejszym a ostatnim punktem rozwoju Wiedźmina 3. Na tej podstawie byli oni w stanie odtworzyć pierwotne plany twórców.

W planach są jeszcze trzy odsłony cyklu What Lies Unseen:

  1. Tom 2 – The Beginning (wersja historii z 2013 roku)
  2. Tom 3 – Directors Cut (2014 r.)
  3. Tom 4 – Expansion Packs (dokument poświęcony porzuconym planom związanym z dodatkami)

Na razie dostępny jest tylko Tom 1 oraz krótka zapowiedź Tomu 3.

  1. Oficjalna strona projektu What Lies Unseen

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej