Tajemnice Wiedźmina 3. Moderzy ujawnili masę szczegółów o nieznanej wersji bestsellerowego RPG
Dzięki narzędziom moderskim do Wiedźmina 3 fani byli w stanie odkryć, jakie były plany twórców w 2012 roku. Kilkusetstronicowy dokument kreśli wizję gry mocno odmiennej od tego, co ostatecznie trafiło na rynek.
W maju tego roku udostępniono potężne narzędzia moderskie REDKit do Wiedźmina 3. Rezultatem tego nie był jedynie zalew nowych modyfikacji. Fani wykorzystali narzędzia również do grzebania w plikach gry i dzięki temu odkryli masę ciekawych informacji. Jedna z grup przygotowała projekt What Lies Unseen, który stanowi analizę wczesnych wersji gry.
Właśnie ukazał się pierwszy tom projektu zatytułowany A Time of Sword and Axe, poświęcony jest wizji Wiedźmina 3, jaka funkcjonowała w studiu CD Projekt RED w 2012 roku. To ogromny dokument, liczący aż 585 stron. Jeśli wolicie formę video, youtuber xLetalis przygotował wspólnie z tymi moderami prawie trzygodzinny materiał wideo poświęcony temu tematowi. Możecie go obejrzeć poniżej.
Nie sposób opisać tutaj wszystkich zmian, ale możemy się pokusić o wymienienie kilku najważniejszych.
- Przede wszystkim gra miała być znacznie dłuższa – przejście głównego wątku zajmowałoby 150 godzin.
- W trakcie kampanii spędzilibyśmy więcej czasu podróżując pomiędzy głównymi lokacjami, a historie wielu postaci niezależnych rozciągałyby się na wiele aktów historii.
- Podtył gry brzmiał wtedy A Time of Sword and Axe (Czas Miecza i Topora) zamiast Wild Hunt (Dziki Gon).
- Wybór między Yennifer i Triss oznaczałby, że odrzucona czarodziejka nie pojawiłaby się w ostatniej 1/3 gry.
- W Novigradzie wzięlibyśmy udział w podzielonym na wiele etapów skoku. Jego skuteczne ukończenie wymagałoby uzyskania pomocy od sojuszników, podobnie jak w Dzikim Gonie było to przypadku oblężenia Kaer Morhen.
- W kampanii pojawiłby się Iorveth i odegrałby dużą rolę w fabule.
- Historia Krwawego Barona była mocno odmienna i kończyła się dopiero w późnych etapach kampanii.
- Zakończenia miały być bardziej melancholijne i niejednoznaczne, pozostawiając szerokie pole do interpretacji przez graczy.
- W jednej z misji Geralt i Avallac'h teleportowaliby się do uniwersum Cyberpunka 2077.
- W grze próżno byłoby szukać Gwinta. Zamiast tego miały powrócić minigry z Wiedźmina 2, czyli kościany poker oraz siłowanie na rękę.
Skąd te odkrycia i co dalej?
Możecie zastanawiać się, jak moderzy to wszystko odkryli. W narzędziach moderskich znaleźli oni bazę danych, zawierająca prawie każdą linijkę tekstu, która została napisana między najwcześniejszym a ostatnim punktem rozwoju Wiedźmina 3. Na tej podstawie byli oni w stanie odtworzyć pierwotne plany twórców.
W planach są jeszcze trzy odsłony cyklu What Lies Unseen:
- Tom 2 – The Beginning (wersja historii z 2013 roku)
- Tom 3 – Directors Cut (2014 r.)
- Tom 4 – Expansion Packs (dokument poświęcony porzuconym planom związanym z dodatkami)
Na razie dostępny jest tylko Tom 1 oraz krótka zapowiedź Tomu 3.