Szczegóły o trybie multiplayer w Dragon Age: Inkiwizycja
Kolejna garść informacji na temat Dragon Age: Inkwizycja. Tym razem twórcy zaprezentowali na livestreamie rozgrywkę dla wielu graczy w trybie kooperacji, ujawniając wiele istotnych informacji.
Dotychczasowe informacje na temat trzeciej odsłony jednej z wielu wielkich serii cRPG od Bioware dotyczyły trybu single player, jak choćby niedawny zwiastun prezentujący konsekwencje wyborów gracza. Jednak przy okazji wczorajszego livestreama twórcy zaprezentowali nam rozgrywkę Dragon Age: Inkwizycja w trybie dla wielu graczy (najprawdopodobniej na konsoli Xbox One). Czego się dowiedzieliśmy?
Po pierwsze, tryb kooperacji będzie całkowicie oddzielony od gry dla jednego gracza – jedyną cechą wspólną będzie tło fabularne (trzy wrogie frakcje w grze to Vetanori, Red Templars oraz demony). Pozwoli on na wspólną zabawę drużynie złożonej z czterech graczy, dobieranych losowo lub spośród znajomych (nawet grających na innym kontynencie). Nie będzie żadnego ograniczenia co do poziomów poszczególnych graczy, choć oczywiście system matchmakingu będzie starał się dobierać postacie o zbliżonym levelu.
Początkowo dostępne będą trzy postacie: Archer (Łucznik, typowy DPS nastawiony na jak najszybsze zadawanie obrażeń), Keeper (Strażnik, postać wspierająca) oraz Legionaire (Legionista z wielką tarczą, tutejszy tank). Dochodzą do tego postacie początkowo zablokowane, które będziemy mogli odblokować albo poprzez losową zawartość skrzyń, kupowaną za złoto w sklepie gry (podobnym do tego z Mass Effect 3), albo poprzez zdobycie materiałów na wykucie odpowiedniej zbroi. Da to graczom dostęp do m.in. nekromantki, templariusza i alchemika.
Każda postać będzie posiadać kilka drzewek rozwoju, dzięki czemu możliwe ma być dostosowanie jej pod własny styl gry. Twórcy obiecują, że każda klasa zaoferuje 4 lub 5 sposobów gry (albo i więcej, gdy za kombinowanie wezmą się gracze).
Maksymalny poziom dla każdej postaci to 20., a więc dość niski. Jednak osiągnięcie go nie oznacza końca rozwoju – każda postać na tym poziomie będzie mogła zyskać prestiż, który pozwoli jej na dodatkowy awans, dający określone bonusy. Co więcej, premie te będą dotyczyły nie tylko awansowanej postaci, ale i pozostałych bohaterów posiadanych przez gracza.
Poszczególne opcje gry zostały zawarte w tym samym menu (Lobby), dzięki czemu szybko można przełączyć się z tworzenia przedmiotów do ekranu ekwipunku bądź mikstur. Tu również będzie można awansować swoją postać między misjami lub odblokować zupełnie nowych bohaterów.
Wspomniane wcześniej złoto można zyskać na kilka sposobów. Jednym z nich jest otwieranie znajdujących się na mapie skrzyń, co może wiązać się z losowym pojawieniem się pewnej ilości przeciwników. Ponadto złoto będzie przyznawane za przechodzenie danej misji.
Każda z nich podzielona jest na 5 stref, przy czym w ostatniej gracze spotkają się z bossem oraz będą mieli za zadanie obronę danego obszaru, w drugiej i czwartej mogą mięc miejsce zdarzenia losowe, których wykonanie będzie w pełni opcjonalne. Jeśli w trakcie gry któraś postać umrze, inni gracze będą mogli ją ożywić. Oczywiście śmierć wszystkich postaci graczy kończy grę, ale dobrą wiadomością jest to, że nie trzeba ukończyć danej misji, by zyskać walutę bądź doświadczenie – wystarczy dojść odpowiednio daleko, choć oczywiście im większą część misji wykonamy, tym więcej punktów i waluty zyskamy. Kolejnym ułatwieniem jest obecność w każdej strefie lokacji leczącej, w której znajduje się punkt wskrzeszenia – jeśli przynajmniej jeden gracz dotrze do niego, to wszyscy martwi członkowie drużyny zostaną przywróceni do życia.
W grze pojawi się również system osiągnięć (medali), przyznawanych za szczególne osiągniecia podczas gry – w przedstawionej rozgrywce Keeper uzyskał medal za zabicie 12 przeciwników przy pomocy laski.
Jeśli już o broni mowa, to rola ekwipunku będzie dość istotna, co wynikać ma chociażby z odporności poszczególnych przeciwników – np. płomiennego demona raczej nie warto atakować przy pomocy broni opartej na ogniu. Wszystkie przedmioty będą znajdować się we wspólnym ekwipunku, a więc zdobyczny łuk możemy przekazać graczowi sterującemu łucznikiem.
Światowa premiera Dragon Age: Inqusition nastąpi już 18 listopada, zaś w Europie (w tym w Polsce) gra ukaże się 20 listopada.
- Oficjalna strona Dragon Age: Inqusition
- Film z prezentacji rozgrywki multiplayer w Dragon Age: Inquisition
- Graliśmy w Dragon Age: Inkwizycja – piękne widoki, rozbudowany świat i garść błędów
- Dragon Age: Inkwizycja – kompendium wiedzy