System Shock 3 oficjalnie zapowiedziany! Gra wykorzysta technologię wirtualnej rzeczywistości?
Studio OtherSide Entertainment zapowiedziało oficjalnie grę System Shock 3. Niestety, na razie nie wiemy o niej prawie nic. Jedno z pytań zadawane przy okazji zapisywania się do newslettera sugeruje jednak, że produkcja ta może wykorzystać technologię wirtualnej rzeczywistości.
Rewelacyjna wiadomość dla… w sumie każdego gracza. Studio OtherSide Entertainment, pracujące obecnie nad Underworld Ascendant, nie zrobiło nam przykrej niespodzianki – tak jak sugerowaliśmy kilka dni temu, deweloperzy zapowiedzieli dziś rano, poprzez Twittera oraz stronę internetową othersidetease.com, grę System Shock 3.
Ostatnie dni dla tych, którzy na System Shocku się wychowali, są naprawdę ekscytujące. Dziś zapowiedziano trzecią odsłonę serii, a ledwie parę tygodni temu studio Night Dive ogłosiło, że stworzy pełnoprawny remake pierwszej części. Pokazano już nawet kilka screenshotów, ale niestety nadal nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery.
Co na razie wiemy o tym projekcie? Niemalże nic. Twórcy nie podzielili się planowaną datą premiery, chociażby krótkim zwiastunem czy podstawowymi informacjami na temat swojego nadchodzącego dzieła, i na razie trzeba przyjąć, że priorytetem dla studia jest Underworld Ascendant, które planowane jest na przyszły rok. Na stronie internetowej możemy za to posłuchać przerażającego jak zawsze głosu SHODAN, zapewniającej gracza, że wcale o nim nie zapomniała. Mamy tam także okazję zapisać się do newslettera, gdzie już można odkryć coś ciekawego. Deweloperzy – pośród klasycznych pytań o to, jaki jest nasz wiek czy preferowana platforma – pytają też, jak bardzo jesteśmy zainteresowani wirtualną rzeczywistością. Wnioski nasuwają się same: OtherSide Entertainment przy okazji System Shocka 3 będzie eksperymentowało z tą technologią. Miejmy tylko nadzieję, że gra nie trafi ekskluzywnie do posiadaczy gogli Oculus Rift, PlayStation VR i innych tego typu urządzeń…
Będzie to dopiero trzecia część serii, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Looking Glass (znane też z dwóch pierwszych odsłon Thiefa). Można spokojnie założyć, że po raz kolejny zmierzymy się z SHODAN – złowrogą sztuczną inteligencją, przekonaną o swej boskiej naturze. O doświadczenie zespołu, który pracuje nad System Shock 3, raczej nie ma się co martwić: osoby biorące udział w tym projekcie przyczyniły się do powstania takich tytułów jak Ultima Underworld, Thief: The Dark Project czy Deus Ex.