Nie tylko System Shock 3; twórca Deus Ex pracuje nad nową marką
OtherSide Entertainment, studio opracowujące grę System Shock 3, ogłosiło, że równolegle tworzy inną produkcję. Według Warrena Spectora ma to być nowa marka, w której decyzje gracza bezpośrednio wpłyną na fabułę.
Z informacji prasowej opublikowanej wczoraj przez OtherSide Entertainment wynika, że studio, pracujące nad trzecią odsłoną cyklu System Shock, tworzy równolegle inną produkcję. Na czele odpowiedzialnego za nią zespołu deweloperskiego stoi legenda branży, Warren Spector – współautor m.in. pierwszego System Shocka, Deus Ex z 2000 roku i kilku odsłon kultowej serii Ultima.
Czym będzie nowa marka?
Czym będzie ów tytuł? Ze słów Spectora wynika, że dostaniemy nową markę, której fundamentem będzie fabuła, a w szczególności decyzje podejmowane przez gracza.
Wspaniale jest pracować z utalentowanym zespołem nad nowym tytułem i nową marką. Fani mojej [dotychczasowej – dop. red.] pracy już wiedzą, czego się spodziewać: wciągającego świata i narracji, na którą gracze będą mogli wpływać w bezpośredni sposób poprzez swoje wybory i styl gry.
Trwa nabór do zespołu
W związku z tym bostoński oddział OtherSide Entertainment – studia założonego w 2013 roku przez innego branżowego weterana, Paula Neuratha (początkowo pod nazwą Cerulean Sky Productions) – poszukuje nowych pracowników. Na tę chwilę dostępnych jest sześć ofert zatrudnienia. Nie wynika z nich nic ponad to, że gra prawdopodobnie powstaje na Unreal Engine 4. Więcej informacji na temat wolnych miejsc w zespole mamy spodziewać się niebawem. Być może kolejne ogłoszenia będą zawierały jakieś wskazówki dotyczące powstającego tytułu?
System Shock 3 – co dalej?
Niestety, wraz z zapowiedzią prac nad nową grą nie dowiedzieliśmy się nic nowego na temat System Shocka 3. Ostatnie w miarę konkretne informacje na temat tego wyczekiwanego tytułu otrzymaliśmy w 2019 roku. Później przez zespół deweloperski przetoczyła się fala zwolnień, a następnie wydano komunikat, że domeny SystemShock3.com i SystemShock4.com stały się własnością firmy Tencent. Oznacza to, iż chiński gigant dofinansuje powstającą „trójkę”.
Remake System Shocka w 2022 roku
Warto też przypomnieć, iż w 2022 roku powinien ukazać się remake oryginalnego System Shocka. Projekt powstaje pod okiem studia Nightdive. Na Steamie można pobrać demo produkcji, która jest już w na tyle zaawansowanej fazie prac, że da się ją ponoć przejść od początku do końca. Jako że rodzimy oddział grupy Koch Media będzie lokalnym dystrybutorem tytułu, istnieje spora szansa, iż otrzyma on polską wersję językową.