Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2023, 16:57

autor: Adrian Werner

„Symulator ekranu ładowania” - PayDay 3 kolejną grą, która nie została należycie przygotowana na premierę [Aktualizacja]

Premiery PayDay 3 nie można zaliczyć do udanych. Autorzy postawili zbyt mało serwerów i wielu graczy narzeka na długie czasy oczekiwania na rozgrywkę.

Źródło fot. Starbreeze
i

Aktualizacja: Twórcy deklarują, że udało im się ustabilizować serwery, dzięki czemu czekanie na dołączenie do rozgrywki już nie trwa tak długo. Sądząc po komentarzach graczy na X/Twitterze, sytuacja rzeczywiście się poprawiła.

Wczoraj odbyła się oficjalna premiera PayDay 3, czyli kooperacyjnej strzelanki, w której gracze mogą dokonywać zuchwałych napadów. Piszemy „oficjalna”, gdyż posiadacze specjalnych edycji zabawę rozpoczęli trzy dni wcześniej. Na tytuł czekało wiele osób, więc rzuciły się na niego prawdziwe tłumy. Niestety radość graczy szybko zepsuły problemy techniczne.

  1. Dobrze widać to na Steamie, gdzie tylko 42% recenzji graczy jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór produkcji.
  2. Czytając te negatywne recenzje, widać, że sama gra podoba się graczom, a problemem są poważne problemy techniczne.
  3. Użytkownicy Steam narzekają głównie na serwery, które wyraźnie nie wyrabiają. W rezultacie gracze więcej czasu spędzają na oczekiwaniu na odnalezienie chętnych do zabawy niż na samą rozgrywkę.
  4. Twórcy wyraźnie przygotowali zbyt mało serwerów, bo osoby z edycjami specjalnymi nie miały tych problemów przed oficjalną premierą. Błąd deweloperów jest tym bardziej zaskakujący, że powinni oni spodziewać się tłumów graczy. PayDay 2 pozostaje bowiem jedną z najpopularniejszych kooperacyjnych strzelanek na Steamie, a trzecią część serii na swoich listach życzeń miało ponad 170 tys. użytkowników tego serwisu.
  5. Sytuacje pogarsza fakt, że gra nie ma trybu offline. Nawet gdy bawimy się samotnie, konieczne jest połączenie z Internetem, a produkcja wykorzystuje wtedy oficjalną infrastrukturę sieciową. Powoduje to, że osoby próbujące przeprowadzić napady samemu i tak czekają po kilkadziesiąt minut zanim mogą rozpocząć rozgrywkę.

Poniżej podajemy przykładowe opinie ze Steam:

Czekasz do dołączenie do gry prywatnej lub publicznej dłużej niż trwa misja. To, że nie można sobie samemu hostować zadań, jak w dwójce, to jest jakiś żart...

Symulator loading screena.

Czekałem na PayDay 3 z trójką przyjaciół, ale udało nam się zagrać tylko we wczesnym dostępie. Potem nadszedł dzień premiery i serwery gry po prostu padły.

Również poświęcony produkcji reddit zapełniony jest negatywnymi reakcjami.

  1. Gracze śmieją się m.in., że zapłacili 40 dolarów za ekran wczytywania danych.
  2. Powszechne są również opinie, że PayDay 3 to doskonały przykład tego, dlaczego gry zawsze powinny mieć tryb offline.

Niektórzy gracze zamiast tylko narzekać podwinęli rękawy i rozpoczęli prace nad eksperymentalnym modem, który ma emulować oficjalne serwery, pozwalając w praktyce na zakładanie prywatnych serwerów.

Mimo tych problemów gra odnotowuje imponujące wyniki aktywności. Rekordem dnia premiery było 77 938 osób równocześnie. Oczywiście rodzi się pytanie, ile z nich naprawdę grało, a ile z rosnąca wściekłością wpatrywało się w ekran niekończącego się matchmakingu.

Przypomnijmy, że PayDay 3 zadebiutowało równocześnie na PC oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Tytuł oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

  1. Po 300 godzinach w PayDay 2 zagrałem w PayDay 3. Może rozbić bank
  2. Oficjalna strona PayDay 3

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej