autor: Michał Kułakowski
Świetna sprzedaż Persony 4: Golden i Persony 4: Arena
Producent gier Persona 4: Golden i Persona 4: Arena podzielił się informacjami na temat sprzedaży obu tytułów. Persona 4: Golden trafiła w Japonii do 260 tysięcy fanów, podczas gdy na całym świecie rozeszło się 240 tysięcy egzemplarzy Persony 4: Arena. Wyniki te przekroczyły wcześniejsze oczekiwania twórców.
Japońska spółka Index Corporation, będąca właścicielem studia Atlus, opublikowała dotychczasowe wyniki sprzedaży gier Persona 4: Golden oraz Persona 4: Arena. Pierwsza z nich, będąca rozszerzonym portem Persony 4 przeznaczonym na konsolę PS Vita, trafiła w Kraju Kwitnącej Wiśni do blisko 260 tysięcy graczy. Biorąc pod uwagę nadal stosunkowo niewielką liczbę egzemplarzy konsoli na tamtejszym rynku, liczba ta okazuję się wyjątkowo dobra. Wynik ten zostanie zapewne znacząco poprawiony po amerykańskiej premierze, planowanej na 20 listopada. Niestety, europejscy gracze nieprędko przyłączą się do fanów cyklu za oceanem, bowiem debiut tytułu na Starym Kontynencie nastąpi dopiero w przyszłym roku. Równie dobrze poradziła sobie dwuwymiarowa bijatyka Persona 4: Arena, stworzona przez studio Arc System Works, która w Stanach Zjednoczonych i Japonii może pochwalić się w sumie 240 tysiącami sprzedanych pudełek. Tutaj także do wyników tych nadal nie mogą przyłączyć się Europejczycy. Gra wciąż nie ukazała się w naszym regionie, a jej początkowa data premiery, którą wyznaczono na sierpień, została już kilkakrotnie przesunięta.
Publikując dane związane z dotychczasową sprzedażą obu tytułów, przedstawiciele Index Corporation wyrazili duże zadowolenie i przyznali, że osiągnięty sukces przerósł ich oczekiwania, przynosząc czyste zysk rzędu 447 milionów jenów, a więc około 5,6 miliona dolarów. Nie powinien on jednak aż tak bardzo dziwić jeżeli weźmiemy pod uwagę siłę z jaką koncern promował markę w swojej ojczyźnie. Persona 4 została zaadoptowana na telewizyjny serial animowany, przedstawienie teatralne, mangę oraz powieści książkowe. Zorganizowano także szereg koncertów z muzyką z serii, a wiernym fanom zaoferowano do wyboru tysiące różnych gadżetów z bohaterami gry. Warto dodać, że w najbliższych planach producentów jest jeszcze animowany film kinowy, przenoszący na duży ekran trzecią część serii oraz kolejne sceniczne adaptacje, które zapewnią marce żywotność i przygotują grunt pod piątą odsłonę cyklu.