Sukces Persona 4 na PC zachęcił Segę do kolejnych konwersji
Sukces pecetowej wersji gry Persona 4 Golden był tak duży, że Sega ma w planach więcej konwersji starych konsolowych przebojów. Gracze obstawiają inne gry studia Atlus, takie jak Persona 5 czy Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster.
Pecetowa wersja Persony 4 Golden okazała się prawdziwym hitem, sprzedając się w ponad pół milionie egzemplarzy w miesiąc od premiery. Sukces ten nie umknął uwadze będącej wydawcą firmie Sega, która zapowiedziała, że możemy się spodziewać kolejnych konwersji tego typu, nie tylko na PC, ale również na nowe konsole.
Informację tę przekazano podczas konferencji z inwestorami. Prezes Haruki Satomi wytłumaczył, że doskonałe recenzje pecetowej Persony 4 wraz ze stosunkowo niską ceną sprawiły, że gra poradziła sobie znacznie lepiej, niż się tego spodziewano. Dlatego w planach są kolejne konwersje starych pozycji, jak również położenie większego nacisku na to, aby nowe tytuły od razu były tworzone także z myślą o pecetach.
Haruki Satomi nie powiedział tego wprost, ale wiele osób zakłada, że prezesowi firmy Sega chodziło zwłaszcza o produkcje studia Atlus. Naturalnymi kandydatami do konwersji wydają się gry Persona 3 oraz Persona 5. Miło byłoby również zobaczyć na PC nadchodzące pozycje, takie jak Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster czy Shin Megami Tensei V.
Gracze spodziewają się, że Haruki Satomi miał na myśli gry Atlusa, gdyż poza produkcjami tego studia Sega już przenosi na PC większość swoich pozycji. Sukces konwersji Valkyria Chronicles spowodował, że Valkyria Chronicles 4 trafiło na pecety tego samego dnia co na konsole. Firma powoli wydaje również na komputery serię Ryu ga Gotoku. Na PC ukazały się już gry Yakuza 0, Yakuza Kiwami oraz Yakuza Kiwami 2, a w drodze jest także Yakuza: Like a Dragon. Pecetowcy nadal czekają jednak na zapowiedzi konwersji pozostałych odsłon cyklu oraz zeszłorocznego Judgment.
Sega rozumie znaczenie pecetów, gdyż od dawna inwestuje w tę platformę sprzętową. Poza konwersjami wydawca posiada również kilka dużych studiów deweloperskich, takich jak Creative Assembly, Sports Interactive, Relic Entertainment czy Amplitude Studios, które specjalizują się w tworzeniu na PC.