autor: Marek Grochowski
Świat gry Dragon Age: Początek - część IV
Przemierzając w dalszym ciągu świat gry Dragon Age: Początek, powracamy dziś z Głuszy do cywilizacji, a konkretnie do malowniczej osady Redcliffe, słynącej w całej krainie Ferelden za sprawą nieznających strachu mieszkańców. Odwiedzamy też stolicę Ferelden – Denerim, by na chwilę zaszyć się w Azylu, a na końcu zasmakować tajemniczej Pustki.
Przemierzając w dalszym ciągu świat gry Dragon Age: Początek, powracamy dziś z Głuszy do cywilizacji, a konkretnie do malowniczej osady Redcliffe, słynącej w całej krainie Ferelden za sprawą nieznających strachu mieszkańców. Odwiedzamy też stolicę Ferelden – Denerim, by na chwilę zaszyć się w Azylu, a na końcu zasmakować tajemniczej Pustki.
Redcliffe
Wioska Redcliffe położona jest na zachodnim brzegu jeziora Calenhad, a jej nazwa pochodzi od czerwonej barwy pobliskich klifów. Osadę wzniesiono niedaleko zamku, znajdującego się na niewielkiej wyspie, do której prowadzi ścieżka przez wzgórza i most. Budowla jest znacznie starsza niż sama wioska i niegdyś służyła klanom Alamarri jako twierdza broniąca przejścia z Gór Mroźnego Grzbietu do regionu Orlais.
Fortecę atakowali bezskutecznie awarscy górale, później podporządkowali ją sobie Orlesianie, mający chrapkę na całą krainę Ferelden. Mieszkańcy Redcliffe nie byli jednak łatwym przeciwnikiem, bo choć prostolinijni, czuli się dumni z faktu, że stoją na pierwszej linii frontu. Walczyli dzielnie, realizując z nawiązką treść miejscowego powiedzenia, że ile żelaza mieści się w pobliskich górach, tyle samo znajduje się w sercach tutejszych mieszkańcach.
Denerim
Denerim, dzisiejsza stolica krainy Ferelden, w swych początkach służyła jako bastion Imperium Tewinterskiego. By podkreślić potęgę tego ludu, ówcześni magowie wznieśli na górskim zboczu wysoką wieżę. Później, gdy Imperium opustoszało, budowla przeszła w ręce teyrnów. Ci sprawowali pieczę nad regionem przez okrągłe tysiąc lat. Dzisiaj natomiast wieża funkcjonuje pod nazwą Fort Drakon i niczym latarnia stanowi znak rozpoznawczy dla wszystkich statków, które zbliżają się do skalistego wybrzeża Denerim.
Całe miasto wygląda, jakby wyrzeźbiono je w stromych górach, zaś podczas Wieku Smoka jego populacja rozrosła się do tak dużych rozmiarów, że metropolia przestała być wygodnym miejscem do życia. Ciasne osiedla, połączone siecią mostów, stoją niemalże jedno na drugim, a ulice w obszarze doków układają się w skomplikowany labirynt. Jeszcze gorzej jest za murami miasta, gdzie swoje siedlisko mają elfy. By utrzymać ich liczebność na właściwym poziomie, włodarze Denerim musieli posunąć się nawet do etnicznych czystek.
Stolica słynie w świecie jako miejsce narodzenia prorokini Andraste. Wzniesiony w dzielnicy pałacowej pomnik wieszczki stanowi od lat obiekt kultu wiernych. Przybyli na miejsce wyznawcy Andraste stają pod skromnym posągiem, przyozdobionym notką z wezwaniem do pokoju. Przeczytawszy ją, pielgrzymi dotykają Kamienia Narodzin i odmawiają w skupieniu cichą modlitwę.
Azyl
Dawno temu do tawerny w Denerim trafił poddenerwowany przybysz. Napiwszy się sporej ilości alkoholu, opowiedział oberżyście historię o tym, jak to znalazł się w nieznanej mu wiosce, położonej wysoko w Górach Mroźnego Grzbietu.
Wioska była spokojna, a mieszkańcy uprzejmi, choć nieco powściągliwi. Uraczyli przybysza poczęstunkiem i napoili jego konia, jednak zauważywszy, że zbytnio ociąga się z ruszeniem w dalszą drogą, natychmiast zmienili doń nastawienie. Wyciągnęli noże i powiedzieli, że to, co za chwile się stanie, zostanie uczynione w imię prorokini Andraste. Widząc, że wieśniacy nie żartują, podróżnik wziął nogi za pas i uciekł w panice, zupełnie wymazując z pamięci drogę do wioski. Znalazłszy swój azyl w tawernie, przybysz spędził w niej tylko jedną noc. Nigdy później wędrowca już nie widziano.
Pustka
Pustka to kraina specyficzna, bo odwiedzić ją można jedynie w trakcie snu. Większość ludzi - wyjąwszy magów - nie pamięta nad ranem nic z takich podróży, ale może to i dobrze, gdyż wewnątrz Pustki znajduje się mroczne, zamieszkiwane przez duchy, miasto.
Senne zjawy to podobno pierwsze dzieci Stwórcy, które teraz patrzą przez Zasłonę na prawdziwy świat. Niektóre z nich pałają do otoczenia nienawiścią i, zmieniwszy się w demony, kuszą ludzkie umysły, by czerpać z nich życiodajną energię. Do dziś nieznane jest pochodzenie Pustki. To bez wątpienia najbardziej tajemnicza kraina świata Dragon Age.
Więcej informacji o Dragon Age: Początek na gry-online.pl:
- Dragon Age – jaki będzie Twój początek?
- Dragon Age: Początek – PC kontra konsole
- Dragon Age: Początek – DLC, edytor i społeczność
- Galeria obrazków
- GOL Video
Materiały tvgry.pl:
- Gramy! - Gramy w Dragon Age - zaczynamy przygodę
- Gramy! - Gramy w Dragon Age: Początek na PC
- Video Wywiad - Rozmawiamy z producentem Dragon Age: Początek
Poprzednie części cyklu „Świat gry Dragon Age: Początek”: