Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 października 2016, 17:21

autor: Adrian Werner

Super Mario Run zaoferuje tylko jedną mikropłatność

Firma Nintendo ujawniła, jak dokładnie wyglądać będzie model free-to-play w nadchodzącej mobilnej platformówce Super Mario Run. Okazuje się, że zaoferuje ona tylko jedną mikropłatność, od razu odblokowującą całą zawartość gry. W wirtualnym sklepiku nie pojawią się żadne inne opcje.

Super Mario Run to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier mobilnych. Od początku wiadomo było, że będzie ona korzystała z modelu darmowego z mikropłatnościami, ale do tej pory nie wiedzieliśmy dokładnie, jak zostanie on zrealizowany. Teraz firma Nintendo ujawniła te informacje i planowane rozwiązania powinny przypaść do gusty tradycyjnym graczom.

Za darmo pobierzemy coś w rodzaju dema, z ograniczoną zawartością. Natomiast za pomocą jednorazowej mikropłatności odblokujemy pełną zawartość gry. Ludzie z Nintendo już wcześniej sugerowali takie rozwiązanie, ale dopiero teraz podali, że uzyskanie dostępu do wszystkich poziomów odbędzie się w ramach pojedynczego zakupu.

Drugą nową informacją jest to, że w Super Mario Run nie pojawią się jakiekolwiek inne mikropłatności poza tą jedną. Nie będzie więc żadnych zakupów wirtualnych monet czy bonusów przyspieszających rozwój. Przedstawiciele Nintendo wyjaśnili, że chcą, aby rodzice mogli dać swoim dzieciom urządzenie z grą bez obaw, że ich pociechy dokonają w niej jakichkolwiek dodatkowych zakupów.

Niestety, na razie nie podano ile będzie kosztowało to jednorazowe odblokowanie całej zawartości. Poinformowano za to, że gra zadebiutuje w grudniu nie w 100 krajach, jak to pierwotnie planowano, a w 150. Cieszy to, gdyż w przypadku Pokemon GO aplikacja udostępniała była stopniowo i musieliśmy się sporo naczekać, zanim oficjalnie można byłą ją pobrać w Polsce. Grudniowy termin dotyczy oczywiście wyłącznie wersji na iOS. W planach jest również wydanie na Androida, ale na tę wersję poczekamy do przyszłego roku.

Przypomnijmy na koniec, że Super Mario Run będzie tak naprawdę pierwszym prawdziwym testem potencjału mobilnego firmy Nintendo. W przypadku Pokemon GO posiadała ona bowiem jedynie 33% udziałów w marce. Zainteresowanie grą jest ogromne i tylko spośród użytkowników systemu iOS ponad 20 milionów osób dokonało rejestracji, dzięki której zostaną powiadomieni o premierze aplikacji, gdy tylko trafi ona do dystrybucji.

Nintendo – oficjalna strona firmy

Naszym zdaniem

Wybór takiego modelu biznesowego cieszy nas niezmiernie. Rynek mobilny zdominowany jest przez produkcje free-to-play, które nie przepuszczają żadnej okazji, aby naciągnąć graczy na dodatkowe opłaty. W przypadku Super Mario Run dostaniemy w praktyce coś, co przypomina produkcję premium, tyle że z dodatkową opcją wypróbowania dema za darmo przed podjęciem decyzji o zakupie.

Takie podejście pasuje do renomy Nintendo jako firmy skierowanej do bardziej tradycyjnych graczy i mamy nadzieję, że będzie ona kontynuowała tę strategię przy swoich kolejnych mobilnych produkcjach

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej