Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 stycznia 2013, 11:20

autor: Adrian Werner

Sukces Limit Theory, Barkley 2 i Kaiju Combat oraz porażka Dizzy Returns - Przegląd Kickstarterów (02/01/2013)

W najnowszej odsłonie naszego cyklu omawiamy m.in. sukcesy Project Godus, Forsaken Fortress, Barkley 2, Kaiju Combat i Limit Theory oraz porażki Dizzy Returns, Telepath Tactics i Days of Dawn.

Sukces Limit Theory, Barkley 2 i Kaiju Combat oraz porażka Dizzy Returns - Przegląd Kickstarterów (02/01/2013) - ilustracja #1

Witamy w pierwszym w tym roku odcinku naszego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na Kickstarterze oraz innych serwisach crowdfundingowych. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.

Przy okazji polecamy też przeczytanie opracowanego przez nas podsumowania minionego roku:

  1. Kickstarter i crowdfunding - czy to jest przyszłość branży?

Sukcesy

Project Godus

Nerwowy przebieg miał Kickstarter Project Godus, czyli nowej strategii Petera Molyneux. Przez większość czasu nie wiadomo było, czy uda się zebrać potrzebne 450 tysięcy funtów. Cel udało się osiągnąć raptem kilka dni przed zakończeniem akcji i ostatecznie zbiórka zamknęła się na sumie 526 tys. funtów. Gra stanowi duchowego spadkobiercę serii Populous. Wcielimy się w bóstwo, które będzie musiało zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, jak również pokonać innych bogów. W porównaniu z pierwowzorem autorzy zapowiadają liczne ulepszania formuły, w tym rozbudowane opcje multiplayer wzorowane na cyklu Dungeon Keeper oraz nowoczesny silnik graficzny rodem z Black & White. Godus powstaje z myślą o pecetach oraz urządzeniach mobilnych, a jego premiera zapowiadana jest na wrzesień tego roku.

  1. Project Godus – strona Kickstartera

Limit Theory

Dobiegł końca Kickstarter kosmicznego symulatora Limit Theory. Akcja okazała się sporym sukcesem. Autor prosił o 50 tys. dolarów, a ostatecznie udało mu się zebrać ponad 188 tys. Projekt zmierza wyłącznie na pecety i jego premiera zaplanowana została na początek 2014 roku. Gra postawi przede wszystkim na swobodę. Cała galaktyka generowania będzie proceduralnie i gracz sam wybierze ścieżkę własnej kariery. Ciekawie zapowiadają się elementy RTS. W późniejszych etapach rozgrywki możliwe ma być tworzenie własnych flot gwiezdnych, toczenie za ich pomocą wielkich bitew oraz podbijanie planet.

  1. Limit Theory – strona Kickstartera

Barkley 2

Powody do zadowolenia mają również autorzy War for the Overworld, czyli pecetowej strategii zapowiadanej jako duchowy spadkobierca serii Dungeon Keeper. Minimalny cel w wysokości 150 tys. funtów udało się im przekroczyć o 23 tys. Gra pozwoli na wcielenie się we władcę podziemnego imperium zła, który będzie musiał bronić swoich lochów przed atakami szlachetnych sił dobra. Jak wygląda to w akcji możecie się przekonać wypróbowując wczesną wersję demonstracyjną. Co ciekawe, do wspierania projektu zachęcało wiele osób, które brały udział w tworzeniu Dungeon Keepera, w tym sam Peter Molyneux.

  1. War for the Overworld – strona Kickstartera

Predestination

Sukces osiągnęła również kosmiczna strategia 4X Predestination. Jej autorzy prosili o skromne 25 tys. dolarów, a ostatecznie udało się uzbierać prawie dwa razy tyle. Twórcy chcą wziąć klasyczne turowe rozwiązania z Master of Orion 2 i ulepszyć je w oparciu o współczesną technologię. W pełni trójwymiarowy silnik pozwoli m.in. na eksplorowanie powierzchni planet oraz ich realistyczne bombardowanie z orbit. Gracze będą mogli nawet tworzyć własne rasy i za pomocą terramorphingu zmieniać środowiska kolonizowanych światów. Projekt powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera zapowiadana jest na końcówkę tego roku.

  1. Predestination – strona Kickstartera

Forsaken Fortress

Udany finisz zaliczyło też postapokaliptyczne cRPG Forsaken Fortress. Cel w wysokości 100 tys. dolarów udało się przekroczyć o ponad 21 tys. Gra położy nacisk na elementy survivalu i symulacji. Rozgrywka skoncentruje się na rozbudowie i zarządzaniu bazą oraz niebezpiecznych wypadach po jedzenie oraz inne zapasy. Planowana jest jedynie wersja pecetowa, a premiera nastąpić ma pod koniec roku.

  1. Forsaken Fortress – strona Kickstartera

Girl Genius and the Rats of Mechanicsburg

Powoli idzie zbieranie środków projektowi Anima: Gate of Memories. Licznik na stronie pokazuje dopiero połowę wymaganych 90 tys. dolarów, a do końca akcji pozostało tylko dwanaście dni. Produkcja ma być zręcznościowym RPG opartym na licencji popularnej stołowej gry fabularnej Anima: Beyond Fantasy. Wizualnie projekt pełnymi garściami czerpie ze stylistyki japońskiej, a za fabułę odpowiadają twórcy papierowego pierwowzoru. Całość powstaje wyłącznie z myślą o pecetach.

  1. Anima: Gate of Memories – strona Kickstartera

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej