Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2014, 10:00

autor: Adrian Werner

Sukces FIFA 14, Titanfall i Battlefield 4 źródłem dobrych wyników finansowych Electronic Arts

Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za miniony kwartał i cały rok. Wydawcy udało się przebić wewnętrzne prognozy, głównie dzięki wyśmienitej sprzedaży gier FIFA 14, Titanfall i Battlefield 4, oraz wzrostowi przychodów z rynku mobilnego i usług cyfrowych.

Titanfall okazało się sporym sukcesem dla Electronic Arts. - Sukces FIFA 14, Titanfall i Battlefield 4 źródłem dobrych wyników finansowych Electronic Arts - wiadomość - 2014-05-07
Titanfall okazało się sporym sukcesem dla Electronic Arts.

Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za ostatni kwartał roku rozliczeniowego 2014, czyli okres od 1 stycznia do 31 marca 2014 r. W ciągu tych trzech miesięcy wypracowano 1,12 mld dolarów przychodu, a w ciągu całego roku 3,58 mld dolarów. Obie te liczby są mniejsze niż w roku rozliczeniowym 2013, ale jednocześnie wydawcy udało się przebić wewnętrzne prognozy. Sukces firma przypisuje głównie trzem grom - FIFA 14, Titanfall i Battlefield 4. Nie podano konkretnych liczb dla każdego z tych tytułów, ale pochwalono się, że cała trójka znajduje się w piątce najlepiej sprzedających się gier tego roku na zachodnich rynkach.

Firma doskonale radzi sobie również na konsolach nowej generacji i wypuszczane przez nią gry stanowią 40% wszystkich tytułów kupowanych przez zachodnich graczy na PlayStation 4 i Xbox One, co czyni z Electronic Arts największego wydawcę na tych platformach.

Wciąż nie słabnie również popularność gry Battlefield 4. - Sukces FIFA 14, Titanfall i Battlefield 4 źródłem dobrych wyników finansowych Electronic Arts - wiadomość - 2014-05-07
Wciąż nie słabnie również popularność gry Battlefield 4.

Dobre wyniki osiągnięto również na rynku mobilnym, gdzie w całym roku rozliczeniowym wypracowano 460 mln dolarów przychodu, a liczba aktywnych użytkowników gier z logo EA przekroczyła 130 mln. Tempo rozwoju w tej kategorii nie zwalnia i w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2014 r. produkcje wydawcy pobrano 143 mln razy.

Podczas telefonicznej konferencji z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts stwierdzili, że firmie udało się przebić wewnętrzne prognozy dzięki agresywnemu cięciu kosztów i to pomimo trudności, jakie wywołało przestawienie się na produkcję gier na konsole nowej generacji. Ponadto poinformowano, że stale rosną przychody uzyskiwane z dystrybucji elektronicznej, abonamentów oraz mikropłatności. W czwartym kwartale rozliczeniowym wyniosły one 491 mln dolarów, co stanowiło 40% wszystkich przychodów wydawcy.

Zdradzono też kilka szczegółów odnośnie nieujawnionych jeszcze gier. Podczas targów E3 zapowiedzianych zostanie sześć nowych produkcji. Jedna z nich oparta zostanie na silniku Frostbite i trafi do sprzedaży jesienią. Tytuł ma załatać dziurę w kalendarzu wydawniczym powstałą po zastopowaniu produkcji kolejnych odsłon serii Medal of Honor.

  1. Electronic Arts – oficjalna strona firmy
  2. Kalendarz wydawniczy Electronic Arts na najbliższych kilkanaście miesięcy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej