Sukces Divinity: Original Sin II na Kickstarterze - twórcy wprowadzają nowe cele dodatkowe
Belgijskie studio Larian, twórcy hitu Divinity: Original Sin, wprowadzili nowe cele dodatkowe w zbiórce na Kickstarterze po tym, jak niemal wszystkie z początkowych zostały osiągnięte w mniej niż dwa tygodnie.
Druga część Divinity: Original Sin wzięła Kickstarter szturmem – w kilkanaście godzin od rozpoczęcia kampanii zebrano całą potrzebną sumę. Zbiórka nie straciła jednak rozpędu. W jedenaście dni od jej startu studio Larian osiągnęło już prawie wszystkie cele dodatkowe – i wprowadziło kolejne. Teraz aby odblokować całą potencjalną zawartość gry, gracze muszą zebrać dwa miliony dolarów – co wcale niemożliwe nie jest. Obecnie Belgowie mają na swym koncie 1,37 miliona dolarów, ale do końca zbiórki zostało aż 19 dni.
Wraz z przekroczeniem granicy 1,35 miliona dolarów użytkownicy Kickstartera odblokowali drugie drzewko umiejętności, które zostanie wybrane przez społeczność zgromadzoną wokół projektu. Ostatnim z planowanych początkowo celów dodatkowych była Sala Ech – możliwość odwiedzania zaświatów, w których moglibyśmy trenować swe umiejętności bojowe, porozmawiać ze zmarłymi (i przyjmować od nich zadania), a nawet wybrać się do Otchłani, niebezpiecznego miejsca, wypełnionego unikalnymi przedmiotami. Taka opcja pojawi się w Divinity: Original Sin II, o ile graczom uda się uzbierać 1,5 miliona dolarów. A ponieważ jest to bardzo prawdopodobne, Belgowie ogłosili nowe cele dodatkowe:
- 1,65 miliona dolarów – dedykowane narzędzia moderskie, do których stworzenia zostanie oddelegowany osobny zespół;
- 1,75 miliona dolarów – rozbudowanie relacji pomiędzy postaciami, z możliwością zawierania przyjaźni, robienia sobie wrogów, a nawet wchodzenia w romanse;
- 1,85 miliona dolarów – zmiennokształtna maska, pozwalająca graczowi na przyjmowanie różnych postaci, a przez to i ról;
- 2 miliony dolarów – tryb Dungeon Master, w którym sprawujemy kontrolę nad lochami, w których grają inni gracze.
Oczywiście trudno się spodziewać, by Divinity: Original Sin II nadal zbierało fundusze w tak zastraszająco szybkim tempie, jednak 2 miliony to cel jak najbardziej możliwy do zrealizowania. Tym bardziej, że pierwsze opinie dziennikarzy, którzy grę widzieli, są bardzo pozytywne: Larian tworzy godną kontynuację doskonałej gry RPG, nie godząc się przy tym na większe uproszczenia w formule, którą pokochali fani „jedynki”. Premiera planowana jest na 2017 rok, wyłącznie na PC.
- Divinity: Original Sin II w serwisie Kickstarter
- Graliśmy w Divinity: Original Sin II – sequel bez uproszczeń