Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 września 2015, 11:19

Sukces Divinity: Original Sin II na Kickstarterze - twórcy wprowadzają nowe cele dodatkowe

Belgijskie studio Larian, twórcy hitu Divinity: Original Sin, wprowadzili nowe cele dodatkowe w zbiórce na Kickstarterze po tym, jak niemal wszystkie z początkowych zostały osiągnięte w mniej niż dwa tygodnie.

Od początku zbiórki nie minęły jeszcze nawet dwa tygodnie, a Divinity: Original Sin II już ma na koncie niemal 1,4 miliona dolarów. - Sukces Divinity: Original Sin II na Kickstarterze - twórcy wprowadzają nowe cele dodatkowe - wiadomość - 2015-09-11
Od początku zbiórki nie minęły jeszcze nawet dwa tygodnie, a Divinity: Original Sin II już ma na koncie niemal 1,4 miliona dolarów.

Druga część Divinity: Original Sin wzięła Kickstarter szturmem – w kilkanaście godzin od rozpoczęcia kampanii zebrano całą potrzebną sumę. Zbiórka nie straciła jednak rozpędu. W jedenaście dni od jej startu studio Larian osiągnęło już prawie wszystkie cele dodatkowe – i wprowadziło kolejne. Teraz aby odblokować całą potencjalną zawartość gry, gracze muszą zebrać dwa miliony dolarów – co wcale niemożliwe nie jest. Obecnie Belgowie mają na swym koncie 1,37 miliona dolarów, ale do końca zbiórki zostało aż 19 dni.

Wraz z przekroczeniem granicy 1,35 miliona dolarów użytkownicy Kickstartera odblokowali drugie drzewko umiejętności, które zostanie wybrane przez społeczność zgromadzoną wokół projektu. Ostatnim z planowanych początkowo celów dodatkowych była Sala Ech – możliwość odwiedzania zaświatów, w których moglibyśmy trenować swe umiejętności bojowe, porozmawiać ze zmarłymi (i przyjmować od nich zadania), a nawet wybrać się do Otchłani, niebezpiecznego miejsca, wypełnionego unikalnymi przedmiotami. Taka opcja pojawi się w Divinity: Original Sin II, o ile graczom uda się uzbierać 1,5 miliona dolarów. A ponieważ jest to bardzo prawdopodobne, Belgowie ogłosili nowe cele dodatkowe:

  1. 1,65 miliona dolarów – dedykowane narzędzia moderskie, do których stworzenia zostanie oddelegowany osobny zespół;
  2. 1,75 miliona dolarów – rozbudowanie relacji pomiędzy postaciami, z możliwością zawierania przyjaźni, robienia sobie wrogów, a nawet wchodzenia w romanse;
  3. 1,85 miliona dolarów – zmiennokształtna maska, pozwalająca graczowi na przyjmowanie różnych postaci, a przez to i ról;
  4. 2 miliony dolarów – tryb Dungeon Master, w którym sprawujemy kontrolę nad lochami, w których grają inni gracze.
Grę na Kickstarterze wsparło już prawie 30 tysięcy osób. - Sukces Divinity: Original Sin II na Kickstarterze - twórcy wprowadzają nowe cele dodatkowe - wiadomość - 2015-09-11
Grę na Kickstarterze wsparło już prawie 30 tysięcy osób.

Oczywiście trudno się spodziewać, by Divinity: Original Sin II nadal zbierało fundusze w tak zastraszająco szybkim tempie, jednak 2 miliony to cel jak najbardziej możliwy do zrealizowania. Tym bardziej, że pierwsze opinie dziennikarzy, którzy grę widzieli, są bardzo pozytywne: Larian tworzy godną kontynuację doskonałej gry RPG, nie godząc się przy tym na większe uproszczenia w formule, którą pokochali fani „jedynki”. Premiera planowana jest na 2017 rok, wyłącznie na PC.

  1. Divinity: Original Sin II w serwisie Kickstarter
  2. Graliśmy w Divinity: Original Sin II – sequel bez uproszczeń

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej