Sukces Battlerite. Od przejścia na darmowy model gra przyciągnęła prawie 2 miliony nowych graczy
Gra Battlerite, która w połowie ubiegłego tygodnia wyszła z fazy wczesnego dostępu i zadebiutowała jako free-to-play, w przeciągu dziesięciu dni przyciągnęła niemal 2 miliony nowych graczy.
Gdy dziesięć dni temu donosiliśmy, że gra Battlerite wyszła z płatnego wczesnego dostępu i stała się pełnoprawnym tytułem free-to-play, na Steamie posiadało ją niespełna milion osób. Przejście na darmowy model przyniosło produkcji ogromne zainteresowanie i w przeciągu półtora tygodnia liczba graczy, którzy mają najnowszy tytuł niezależnego studia Stunlock w swej bibliotece, wzrosła niemal trzykrotnie. Statystyki podawane przez serwis SteamSpy nieustannie idą w górę, tymczasem średnia ocen na Steamie pozostaje wysoka – 85% wszystkich recenzji jest pozytywnych. Kto wie, może właśnie jesteśmy świadkami narodzin nowego sieciowego fenomenu.
Przypomnijmy, że do 9 listopada Battlerite pozostawało w fazie wczesnego dostępu, za który trzeba było zapłacić 19,99 euro – a więc ponad 80 złotych. Wielu graczy postanowiło więc poczekać do oficjalnej premiery finalnej wersji, udostępnianej w modelu free-to-play. Nagły wzrost popularności bynajmniej nie powinien więc dziwić – tym bardziej, że poprzedni darmowy projekt studia Stunlock, Bloodline Champions (z którego zresztą Battlerite czerpie kilka kluczowych elementów), został bardzo ciepło przyjęty. Na razie wszystko wskazuje na to, że szwedzkiemu deweloperowi udało się powtórzyć sukces.