autor: Daniel Sodkiewicz
Sudden Strike III – ujawniono datę zakończenia prac i nowe informacje
Producent gier Fireglow poinformował, iż jego najnowsze dzieło - Sudden Strike III, tworzone na innowacyjnym engine Sudden Strike Next7 wejdzie w końcową fazę produkcji już w grudniu tego roku. Program będzie oferować dowodzenie ogromnymi ilościami wojsk, nie zabraknie także nieliniowych misji, których ukończenie możliwe będzie na wiele sposobów. Ukazały się także nowe screenshoty przedstawiające bitwy morskie, które mają być bardzo mocną stroną najnowszego Sudden Strike.
Producent gier Fireglow poinformował, iż jego najnowsze dzieło - Sudden Strike III, tworzone na innowacyjnym engine Sudden Strike Next7 wejdzie w końcową fazę produkcji już w grudniu tego roku. Program będzie oferować dowodzenie ogromnymi ilościami wojsk, nie zabraknie także nieliniowych misji, których ukończenie możliwe będzie na wiele sposobów. Ukazały się także nowe screenshoty przedstawiające bitwy morskie, które mają być bardzo mocną stroną najnowszego Sudden Strike.
O rozpoczęciu prac nad Sudden Strike III informowaliśmy 8 maja 2004, przy okazji wspominając o silniku graficznym Sudden Strike Next7, na bazie którego powstaje właśnie najnowsze dzieło programistów z Fireglow Studios. Przypomnijmy, iż silnik ten został stworzony z myślą o grach strategicznych w środowisku 3D, których zaletą będą ogromne mapy, dynamiczne efekty świetlne i cienie, innowacyjny widok z lotu ptaka oraz możliwość swobodnego manewrowania kamerą.
W Sudden Strike III zostanie stworzony nowy interfejs, który pozwoli na swobodną kontrolę nad dużą ilością oddziałów wojskowych. Gracz otrzyma możliwość tworzenia rozbudowanych systemów obronnych, oraz zróżnicowanych sił lądowych, wodnych i powietrznych. Podczas rozgrywki ważną rolę będą odgrywać porty nadbrzeżne, które będąc ważnym węzłem transportu pomiędzy lądami, muszą zapewnić dostarczenie na front: piechoty, sprzętu, paliwa i amunicji. To właśnie dlatego starcia na otwartym morzu będą kluczowym elementem rozgrywki, co wyjaśnia dla czego temu właśnie aspektowi poświęcono tak wiele uwagi. Duży wpływ na przebieg walk będzie mieć także zdolność rozpoznania pola walki. Mapy na jakich umiejscowione zostaną misje mają być bardzo rozległe i trzeba będzie wykazać się dużą podzielnością uwagi, oraz zdolnością koordynowania działań naszych wojsk. Naturalnie, akcja gry nadal ma mieć miejsce podczas II wojny światowej, a sam Sudden Strike III wciąż zaliczany jest do gatunku RTS.
A oto wspomniane najnowsze screeny przedstawiające bitwy morskie i jeden rysunek w scenerii lądowej:
Więcej informacji: