autor: Maciej Myrcha
Zapowiedziano wojnę o zasoby - Sudden Strike: Resource War
Miłośnicy i fani gier spod znaku Sudden Strike nie mogą czuć się "opuszczeni" przez twórców tych pozycji. Całkiem niedawno zapowiedziano tworzenie Sudden Strike III a teraz firma Fireglow poinformowała o tworzeniu kolejnego tytułu z tej serii. Wspomniana gra nosi tytuł Sudden Strike: Resource War i według zapowiedzi ma być ostatnim przedstawicielem "użytkowników" oryginalnego silnika 2D z Sudden Strike. Akcja gry przeniesie nas na fronty II Wojny Światowej gdzie obejrzymy wydarzenia oparte na faktach historycznych. Planowana data wydania wypadnie gdzieś pomiędzy sierpniem i wrześniem tego roku.
Miłośnicy i fani gier spod znaku Sudden Strike nie mogą czuć się "opuszczeni" przez twórców tych pozycji. Całkiem niedawno zapowiedziano tworzenie Sudden Strike III a teraz firma Fireglow poinformowała o tworzeniu kolejnego tytułu z tej serii. Wspomniana gra nosi tytuł Sudden Strike: Resource War i według zapowiedzi ma być ostatnim przedstawicielem "użytkowników" oryginalnego silnika 2D z Sudden Strike. Akcja gry przeniesie nas na fronty II Wojny Światowej gdzie obejrzymy wydarzenia oparte na faktach historycznych. Planowana data wydania wypadnie gdzieś pomiędzy sierpniem i wrześniem tego roku.
Rozgrywka w Sudden Strike: Resource War skupiać się będzie wokół wyszukanych operacji wojskowych oraz różnorodnych schematów taktycznych. Dużą rolę w czasie gry odgrywać będą fabryki, w których powstają pojazdy oraz inne jednostki - najważniejsze zasoby podczas rozgrywki. Fabryki takie zwykle mogą być zajęte zarówno przez gracza jak i przeciwników kierowanych AI. Dzięki przejęciu fabryki gracz uzyskuje dostęp do stałego wsparcia w postaci piechoty, czołgów a nawet samolotów. Innym ważnym aspektem gry jest paliwo, bez którego nie może funkcjonować większość jednostek. Tak więc należy również zwracać uwagę na to co dzieje się z naszym zaopatrzeniem.
Sudden Strike: Resource War oprócz kampanii dla jednego gracza oferować będzie również tryby rozgrywki wieloosobowej, które według autorów gry są jednymi z najlepszych spotykanych w grach RTS. Gra posiada również elementy quasi RPGowe - siła jednostek rośnie wraz z doświadczeniem zdobywanym w bitwach.
- Ponad 300 możliwych do kontrolowania jednostek brytyjskich, amerykańskich, francuskich, niemieckich, włoskich, japońskich i radzieckich, zachowujących się realistycznie i zbalansowanych dla potrzeb rozgrywki;
- Funkcjonalny edytor pozwalający na tworzenie własnych map, misji a nawet całych kampanii;
- 4 kampanie - Germany’41 (4 misje - m.in. przekraczanie Dniepru, atak na Kijów), US’44 (5 misji - m.in. zajęcie Saarbourga), Germany’44 (3 misje - to samo co poprzednie ale z niemieckiego ujęcia), UK’44 (3 misje - operacja Goodwood);
- 10 dodatkowych, historycznie zorientowanych misji;
- 10 map do rozgrywek wieloosobowych.