autor: Maciej Myrcha
Powstaje Sudden Strike III
Uderz w stół a nożyce się odezwą jak mawia przysłowie. News wcześniej informowaliśmy was o prezentacji na targach E3 Unreal Engine 3 a tymczasem firma Firelgow podała do informacji wiadomość iż pracuje nad silnikiem graficznym nowej generacji, kodowo nazwanym Sudden Strike Next7. Co więcej, trwają również przygotowania do stworzenia pierwszej gry wykorzystującej możliwości nowego silnika, Sudden Strike III (również nazwa robocza) a w planach są kolejne gry wojenne.
Uderz w stół a nożyce się odezwą jak mawia przysłowie. News wcześniej informowaliśmy was o prezentacji na targach E3 Unreal Engine 3 a tymczasem firma Firelgow podała do informacji wiadomość iż pracuje nad silnikiem graficznym nowej generacji, kodowo nazwanym Sudden Strike Next7. Co więcej, trwają również przygotowania do stworzenia pierwszej gry wykorzystującej możliwości nowego silnika, Sudden Strike III (również nazwa robocza) a w planach są kolejne gry wojenne.
Jak zapowiadają twórcy, dzięki przeniesieniu się na nowy silnik, gry oferować będą graczom to, czego brakowało poprzednim tytułom z serii Sudden Strike. Czyli po pierwsze możliwości symulacji współpracy pomiędzy armiami, dynamicznych otoczeń, stojącej na wyższym poziomie Sztucznej Inteligencji, zapanowania nad warstwą strategiczną na dużą skalę, trybu multiplayer dla wielu graczy czy ochrony przez cheatowaniem. No i główna zaleta silnika - wszystko zostaje przeniesione w trzeci wymiar.
Zwiększy się również rozmiar map. Sudden Strike Next7 będzie mógł wyrenderować olbrzymie obszary wypełnione lasami, morzem, polami itp. Zwiększy się również ilość widzianych jednocześnie jednostek, pojawią się także dynamiczne, liczone w czasie rzeczywistym efekty oświetlenia i cieniowanie. Ponieważ silnik przygotowywany jest z myślą o strategiach czasu rzeczywistego zmianie nie ulegnie widok z lotu ptaka, aczkolwiek duża swoboda ruchu kamery pozwoli na zbliżenia. Miłośnicy walk morskich również nie będą zawiedzeni ponieważ do ich dyspozycji oddana zostanie możliwość toczenia właśnie takich bitew przy wykorzystaniu okrętów i wsparcia lotnictwa morskiego. Duży nacisk położono także na przygotowania do walk - graczy czeka nowy system logistyczny a także możliwość tworzenia systemów obronnych. Pojawi się również wsparcie dla rozgrywek multiplayer z dużą ilością graczy. To właśnie z myślą o takich rozgrywkach wprowadzono ochronę przed cheatowaniem, która sami przyznacie jest bardzo ważna.
Ponieważ silnik jest cały czas tworzony i proces ten jakiś czas zapewne jeszcze potrwa, możemy spodziewać się, że nie wszystko jego funkcjonalności będą dostępne od razu, przykładowo zaawansowane funkcjonalności sieciowe czy narzędzia do tworzenia jednostek itp. Należy jednak sądzić, iż w kolejnych tytułach funkcjonalności te pojawią się i dostaniemy w końcu grę korzystającą ze wszystkich dobrodziejstw Sudden Strike Next7.