Studio odpowiedzialne za Bionic Commando i Terminator Salvation oficjalnie zamknięte
Przedstawiciele szwedzkiego studia GRIN oficjalnie potwierdzili wczorajsze informacje odnośnie jego zamknięcia. Powodem podjęcia takiej decyzji były opóźnienia w płatnościach ze strony wydawców, z powodu których firma utraciła płynność finansową. Grupa byłych już członków dewelopera podjęła jednocześnie decyzję o założeniu nowego studia.
Przedstawiciele szwedzkiego studia GRIN oficjalnie potwierdzili wczorajsze informacje odnośnie jego zamknięcia. Powodem podjęcia takiej decyzji były opóźnienia w płatnościach ze strony wydawców, z powodu których firma utraciła płynność finansową. Grupa byłych już członków dewelopera podjęła jednocześnie decyzję o założeniu nowego studia.
Wiadomość potwierdzająca likwidację studia została opublikowana w liście zamieszczonym na łamach oficjalnego serwisu internetowego studia GRIN. Możemy w nim przeczytać podziękowania dla sporej rzeszy ludzi, a także zapewnienie, że dwunastoletni okres funkcjonowania firmy nie może być spisany na straty. W tym czasie producenci wprowadzili bowiem na rynek wiele uznanych gier, z marką Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter na czele. Oprócz niej zagrywaliśmy się w: Ballistics, Bandits, rewelacyjne Bionic Commando Rearmed, Wanted: Weapons of Fate, Terminator: Salvation oraz Bionic Commando. Dodatkowo z listu dowiadujemy się, że GRIN prowadziło prace nad jeszcze jedną produkcją. W chwili obecnej nie wiemy, co się z nią stanie.
Problemy GRIN zaczęły się tak naprawdę w czerwcu. Wówczas to na rynek trafiły dwie produkcje szwedzkiej ekipy – Bionic Commando i Terminator Salvation – które nie zdołały przekonać do siebie zbyt dużej liczby graczy (nawet mimo dobrych ocen otrzymywanych przez pierwszą z nich oraz szumu medialnego wokół drugiej, wynikającego z premiery kinowego obrazu z Christianem Balem). Powtórzyły one tym samym niechlubny rezultat osiągnięty kilka tygodni wcześniej przez Wanted: Weapons of Fate. Wpłynęło to oczywiście na wypracowanie przychodu zdecydowanie niższego od zakładanego i pociągnęło za sobą liczne zwolnienia w głównej siedzibie oraz zamknięcie dwóch oddziałów – zlokalizowanych w Barcelonie oraz Goeteborgu.
25-osobowa grupa byłych już pracowników GRIN na bezrobociu nie pozostawała jednak zbyt długo. Tuż po informacji o zamknięciu szwedzkiego studia wypłynęła informacja o powołaniu do życia firmy Outbreak Studios. Na jej czele stanął Peter Bjorklund, dotychczasowy specjalista producenta EA DICE w zakresie sieciowych silników opracowywanych z myślą o serii Battlefield. Outbreak Studios skupi się na tworzeniu gier przeznaczonych do publikacji w ramach serwisów cyfrowej dystrybucji – Xbox Live Arcade, PlayStation Store, App Store (iPhone), serwisu, na bazie którego będzie funkcjonować PSP Go, oraz serwisów z grami pecetowymi.