Studio Larian pracuje nad dwoma nowymi RPG-ami na silniku Divinity: Original Sin
Znane z serii Divinity studio Larian poinformowało, że pracuje nad dwiema grami RPG i oba projekty powstają w oparciu o silnik Divinity: Original Sin.
- Twórcy: Larian Studios
- Gatunek: turowe RPG
- Platforma sprzętowa: PC
- Data premiery: 30 czerwca 2014 r.
Studio Larian może zaliczyć ten rok do bardzo udanych. Wyprodukowane przez nie RPG Divinity: Original Sin okazało się jedną z najlepszych gier roku i w ciągu dwóch miesięcy produkcja znalazła ponad pół miliona nabywców, co uczyniło ją najszybciej sprzedającym się tytułem w historii tego zespołu. Nie zdziwiliśmy się więc, gdy twórcy zdradzili, że pracują nad dwoma kolejnymi RPG-ami oraz że oba projekty powstają na bazie silnika Divinity: Original Sin. Oczywiście, jest zbyt wcześnie, aby autorzy mogli zdradzić jakiekolwiek inne konkrety. Zapewnili za to, że nie oznacza to porzucenia tegorocznego przeboju. Zamiast tego jego sukces finansowy umożliwił im zatrudnienie dodatkowych osób, które pomogą przy kolejnych aktualizacjach.
Twórcy przyznają, że choć Divinity: Original Sin spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, to nie jest trudno znaleźć w grze elementów, które mogłyby być znacznie lepsze. Większość niedociągnięć wynikała z braku czasu. W przypadku kolejnych dwóch RPG-ów ten problem ma zostać zminimalizowany. Oparcie ich na istniejącej technologii znacząco ułatwi oraz przyśpieszy produkcję i umożliwi autorom skoncentrowanie większości uwagi na fabule oraz mechanizmach rozgrywki.
Jednocześnie zapewniono, że kolejne projekty studia pozostaną wierne filozofii tworzenia gier, które legła u podstaw Divinity: Original Sin. Pracownicy studia Larian nie mają żadnych planów opracowywania filmowych superprodukcji. Zamiast tego ich priorytetem jest tworzenie światów o wysokim poziomie interaktywności oraz gęsto zapełnionych ciekawymi rzeczami do zrobienia.
Zapewne nie powinniśmy się spodziewać żadnych konkretów odnośnie nowych projektów, dopóki Larian nie zakończy szlifowania Divinity: Original Sin. Praca włożona w dopracowywanie tej gry będzie jednak podwójnie korzystna dla studia oraz jego fanów, gdyż większość z ulepszeń zostanie potem zastosowana w kolejnych produkcjach zespołu.
Ze swojej strony mamy tylko nadzieję, że przynajmniej jeden z nadchodzących tytułów studia porzuci klimaty fantasy. Do tej pory wszystkie RPG-i zespołu osadzone były bowiem w jednym świecie tego typu i nadszedł już chyba czas na zmianę w tej kwestii.