autor: Szymon Liebert
Studio Double Fine prosi o pomóc w sfinansowaniu nowej przygodówki
Twórcy Psychonauts, Brutal Legend, czy Stacking zamierzają sfinansować nowy projekt z pomocą fanów. Studio Double Fine obiecuje stworzyć klasyczną przygodówkę korzystającą z nowych rozwiązań technologicznych, jeśli tylko gracze przekażą w sumie 400 tysięcy dolarów funduszy. Połowę tej kwoty udało się zebrać w... 5 godzin!
- Potrzeba 400 tysięcy dolarów.
- Studio chce stworzyć klasyczną przygodówkę.
- Gra powstanie w 6-8 miesięcy i trafi na PC, Mac i iOS.
Studio Double Fine poprosiło graczy o sfinansowanie nowej gry przygodowej, utrzymanej w klasycznym stylu. Zespół Tima Schafera potrzebuje aż 400 tysięcy dolarów, ale wygląda na to, że nie będzie to problemem. Fundusze wpływają błyskawicznie – wystarczy powiedzieć, że połowę kwoty zebrano w zaledwie 5 godzin. Projekt raczej na pewno zostanie zrealizowany. Grą zajmie się mała, specjalnie wydzielona ekipa Double Fine. Produkcja potrwa 6-8 miesięcy i będzie nadzorowana przez samego Schafera. Treść tytułu jest nieznana, ale ogólny opis mówi wystarczająco dużo. Czytamy w nim, że należy spodziewać się klasycznej przygodówki typu „point-and-click” korzystającej z nowoczesnej technologii dotykowej. Osoby, które przekażą fundusze na rzecz projektu będą mogły zagrać w wersję beta (na Steamie) i regularnie przekazywać twórcom swoje opinie na temat gry. Przewidywana data premiery to październik tego roku. Priorytetem dla autorów będą takie platformy jak PC, Mac oraz iOS.
Producent znany z takich gier jak Psychonauts, Brutal Legend, czy Stacking, wykorzystał stronę Kickstarter, popularną wśród niezależnych deweloperów. Autorzy ustalili kilka progów finansowych wsparcia. Przekazując im 15 dolarów otrzymamy dostęp do gry po premierze. Dwukrotność tej kwoty gwarantuje możliwość obejrzenia filmu o kulisach produkcji i posłuchania ścieżki dźwiękowej. Jeden z fanów, który zapłacił aż 10 tysięcy dolarów, zje obiad z „gwiazdami” studia, czyli Timem Schaferem oraz Ronem Gilbertem (Monkey Island, DeathSpank).
Kickstarter – jak sfinansować grę? Każdy użytkownik może poprosić o sfinansowanie projektu. Żeby otrzymać pieniądze, trzeba zainteresować odbiorców przyszłym dziełem. Jedną z metod są poziomy wsparcia – na każdym z nich „inwestor” otrzymuje inne nagrody. Zasada mówi, że twórca dostanie pieniądze tylko, gdy uda mu się zebrać całą kwotę w określonym czasie.
Warto tutaj dodać, że projekt z Kickstartera nie jest grą Psychonauts 2, której temat został ostatnio podjęty przez Shafera w jednym z wywiadów (pisaliśmy o tym szerzej w tej wiadomości). Możliwością sfinansowania kontynuacji świetnej platformówki przygodowej zainteresował się Markus „Notch” Persson, czyli twórca Minecrafta. Panowie podobno prowadzą rozmowy w tej sprawie. Shafer wyjaśnił na Twitterze, że za wcześnie jeszcze na jakiekolwiek zapowiedzi, ale rozmowy z Notchem trwają. Co z nich wyniknie? Szef Double Fine prosi o to, aby nie robić sobie nadziei, ale po prostu trzymać kciuki.
Decyzja Double Fine o skorzystaniu z Kickstartera jest ważnym wydarzeniem. To pierwsze duże studio, które poprosiło graczy o sfinansowanie swojego projektu. Jak widać, system działa doskonale, chociaż na pewno znaczenie ma tutaj popularność tego dewelopera wśród miłośników gier. Czy pójdą za nim inni twórcy? Czas pokaże, ale jest to bardzo prawdopodobne.