autor: Szymon Liebert
Studio Double Fine otrzymało 3,3 miliona dolarów od fanów na nową przygodówkę
Niezależny producent założony przez Tima Shafera zebrał ponad 3 miliony dolarów od swoich fanów na nową produkcję – klasyczną przygodówkę. Akcja prowadzona w serwisie Kickstarter cieszyła się ogromną popularnością i pokazała, że taki model finansowania gier ma rację bytu.
Tim Schafer i studio Double Fine otrzymali od graczy ponad 3,3 miliona dolarów na zrealizowanie projektu Double Fine Adventure, czyli klasycznej przygodówki. Zbiórka pieniędzy była prowadzona na stronie Kickstarter i trwała nieco ponad miesiąc. Deweloper poprosił o „jedyne” 400 tysięcy dolarów – 300 tysięcy na grę oraz 100 tysięcy na dokument o kulisach jej powstawania. Jak widać, gracze byli hojniejsi i przekazali znacznie więcej.
Double Fine zebrało dokładnie 3,335,265 miliona dolarów od 87,138 osób z całego świata. Studio świętowało ostatnie godziny zbiórki na oczach swoich fanów za pośrednictwem przekazu na żywo. W mowie wygłoszonej po zakończeniu akcji, Schafer podziękował osobom, które wzięły w niej udział i skomentował sam sukces. „Dlaczego duża firma ma wybierać w co gram lub co oglądam?”, powiedział Shafer i zaznaczył, że takie czasy chylą się ku końcowi.
3,3 miliona dolarów na koncie studia oznacza, że przygodówka, którą przygotują między innymi Tim Schafer i Ron Gilbert, twórcy serii Monkey Island, będzie obszerniejsza niż pierwotnie zakładano. Shafer ujawnił na koncie Twitter, że podobny budżet miała jedna z jego poprzednich produkcji – Grim Fandango. Osoby, które wsparły projekt mogą liczyć także na materiały wideo o kulisach prac dewelopera. Dokument przygotuje ekipa z 2 Player Production.
Pomysł Double Fine na to, aby skorzystać z serwisu Kickstarter wydawał się ciekawy, ale nikt nie spodziewał się tak dużego odzewu. Deweloper zebrał minimalną kwotę na sfinansowanie przygodówki w kilkanaście godzin. Wczoraj wystartowała kolejna ciekawa akcja - zainicjowana przez Briana Fargo. Założyciel legendarnej firmy Interplay chce stworzyć grę Wasteland 2. W kilkanaście godzin Fargo i spółka otrzymali ponad połowę z potrzebnych 900 tysięcy dolarów.