Steampunkowe Edge of Twilight skasowane
W sieci pojawiły się informacje sugerujące zamknięcie australijskiego studia deweloperskiego Fuzzeyes Studios oraz kasację gry cRPG Edge of Twilight, łączącej steampunk z fantasy. Produkcja miała zostać wydana na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 jeszcze w tym roku.
W sieci pojawiły się informacje sugerujące zamknięcie australijskiego studia deweloperskiego Fuzzeyes Studios oraz kasację gry cRPG Edge of Twilight, łączącej steampunk z fantasy. Produkcja miała zostać wydana na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 jeszcze w tym roku.
Plotki na ten temat pojawiły się po raz pierwszy na łamach Kotaku. Redakcja serwisu zdobyła szczegóły od anonimowego pracownika studia Fuzzeyes, który poinformował, że produkcja Edge of Twilight została zarzucona miesiąc temu, pociągając za sobą rozwiązanie zespołu deweloperskiego. Wiadomość została potwierdzona również przez drugie źródło związane z producentem.
W chwili obecnej Kotaku czeka na weryfikację tychże wieści. Stosowne zapytanie zostało już wysłane do wydawcy Edge of Twilight, firmy Southpeak Interactive. Odpowiedź powinna zostać opublikowana w ciągu najbliższych kilkunastu godzin. Co ciekawe, oficjalna strona gry ciągle funkcjonuje – znajdziecie ją pod tym adresem.
Kasacja Edge of Twilight jest pewnego rodzaju zaskoczeniem. Zapowiedziana w 2007 roku produkcja, w której mieliśmy wcielić się w amoralnego łowcę nagród Lexa, porzuconego przez dwie opozycyjne wobec siebie społeczności żyjące w dwóch różnych wymiarach (funkcjonujących w Nocy Lithernów i żyjących w Dniu Athernów), zapowiadała się bowiem całkiem nieźle. Publikowane regularnie zrzuty ekranowe ukazywały znaczne postępy w dewelopingu – ich dopływ został jednak przerwany w połowie września, kiedy to uzyskaliśmy dostęp do ostatnich ujęć.
Twórcy zapowiadali, że pod względem klimatu oraz systemu rozgrywki Edge of Twilight stanowić będzie połączenie takich kultowych produkcji, jak ICO, Legacy of Kain: Soul Reaver, czy też God of War. Ciekawie prezentował się choćby pomysłowy podział zabawy na „nocną” i „dzienną”. W każdym z wymiarów główny bohater miał bowiem zachowywać się zupełnie inaczej. Za dnia cechowałby się nadludzką siłą fizyczną. Z kolei w nocy, dzięki umiejętnościom Lithernów, istotny miał być spryt i finezja w pokonywaniu przeszkód.