autor: Marcin Skierski
State of Decay - nowe szczegóły o wersji PC, w tym tryb Sandbox i dostępność na Steamie
W tym roku pecetowa wersja gry State of Decay zadebiutuje w usłudze Wczesny Dostęp na Steamie. Studio Undead Labs ujawniło szykowane usprawnienia graficzne dla komputerowej edycji i zapewniło o wsparciu dla modów. Poznaliśmy także szczegóły dotyczące trybu Sandbox i innych zmian w wersji na Xboksa 360, które prędzej czy później zobaczymy także na PC.
Studio Undead Labs ogłosiło za pośrednictwem Twittera, że święcąca triumfy na Xbox Live gra State of Decay ukaże się na PC jeszcze w tym roku w ramach usługi Wczesny Dostęp na Steamie. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, jakich usprawnień możemy oczekiwać w komputerowej edycji. Podzielono się też planami dotyczącymi nadchodzących zmian w tym tytule.
Informacja o tym, że State of Decay ukaże się na PC przed końcem bieżącego roku tak naprawdę wiele nam nie mówi. Twórcy najwyraźniej nie są jeszcze w stanie podać bardziej konkretnej daty, więc tak na dobrą sprawę być może będziemy musieli poczekać na premierę nawet do ostatniego kwartału. W tej chwili trudno jednak wyciągać jakiekolwiek wnioski i pozostaje mieć nadzieję, że do premiery komputerowej edycji dojdzie jak najszybciej.
Na to, że gra ukaże się jednak stosunkowo szybko jest pewna szansa, bo State of Decay na PC ukaże się na Steamie w ramach usługi Wczesny Dostęp. Oznacza to, że deweloper udostępni swoje dzieło w sprzedaży jeszcze przed oficjalnym zakończeniem prac. To ostatnio coraz bardziej popularna forma wydawania gier, z której skorzystały już takie produkcje jak Arma III, Don’t Starve, Prison Architect, czy Akaneiro: Demon Hunters. Gracze będą mogli zapłacić za wciąż nieukończony produkt i od razu go testować, a twórcy zajmą się w tym czasie usprawnianiem swojego dzieła aż do premiery pełnej wersji. Potwierdzono przy okazji, że wczesna wersja gry zaoferuje wsparcie wyłącznie dla padów. Dopiero z czasem doczekamy się obsługi myszki i klawiatury.
Studio Undead Labs potwierdziło również, że pecetowe State of Decay otrzyma usprawnioną oprawę graficzną w stosunku do edycji na Xboksa 360. Oznacza to wsparcie dla wyższych rozdzielczości, płynniejszą animację (zależną oczywiście od posiadanego peceta) oraz lepsze tekstury. Są to raczej dość oczywiste poprawki i takie zmiany są jak najbardziej oczekiwane przez graczy. Tym bardziej, że wersja na Xboksa 360 cierpi na niestabilną animację, a sama oprawa graficzna również jest daleka od ideału.
Deweloper zapewnia również, że choć nie wypuści oficjalnych narzędzi, to zostawi graczom otwartą furtkę w kwestii tworzenia różnego rodzaju modów. To oznacza, że wersja pecetowa może w przyszłości doczekać się bardzo ciekawych zmian przygotowanych przez uzdolnionych fanów. Być może kiedyś dostaniemy dzięki temu nawet tryb multiplayer, którego brakuje w State of Decay. Sami twórcy niedawno ogłaszali, że rezygnują z jego przygotowania i zdecydują się na jego wprowadzenie dopiero w ewentualnej kontynuacji.
Poznaliśmy także trochę detali na temat nadchodzących zmian w State of Decay na Xboksa 360. Najbliższa łatka wprowadzi m.in. możliwość zabierania ze sobą sojuszników. Na razie wygląda to tak, że gracz wszystko wykonuje sam, a inne postacie towarzyszą mu tylko w miejscach wyznaczonych przez dewelopera (gdy np. wymaga tego dane zadanie). Wraz z kolejną aktualizacją to się zmieni i będzie można zabierać ze sobą konsolowego sojusznika na wykonywanie misji, czy nawet zwykłą eksplorację świata w poszukiwaniu zapasów.
Od jakiegoś czasu wiadomo, że gra State of Decay na Xboksa 360 zostanie wzbogacona o dodatkowy tryb Sandbox. Twórcy obiecują, że w nadchodzących tygodniach powiedzą na jego temat coś więcej. Już teraz uchylili jednak rąbka tajemnicy na Twitterze. Zabawę w tym trybie rozpoczniemy w otwartym świecie znanym z kampanii. Tradycyjnie zaczniemy osiedlać się w wybranym miejscu, rozbudowywać własną społeczność i zbierać zapasy. Gdy jednak mapa zostanie przez nas wyczyszczona z ciekawych fantów, pojawi się możliwość przeniesienia do nowej lokacji. W rzeczywistości będzie to dokładnie ten sam świat, tyle że z odnowionymi zapasami i wyższym poziomem trudności. Przede wszystkim oznacza to jeszcze więcej zombiaków oraz ich większą wytrzymałość. Już teraz zapowiada się więc ciekawie, a wciąż czekamy na więcej szczegółów.
State of Decay to trzecioosobowa gra akcji dla jednego gracza z zombie w roli głównych przeciwników, która wcześniej była znana pod roboczym tytułem Class3. Trafiamy do rozległego, otwartego świata z dużą liczbą zadań do wykonania. Na swojej drodze spotykamy zombie, które opanowały tutejszą okolicę. Aby przetrwać w tym środowisku, musimy osiedlić się w wybranym miejscu z innymi postaciami i rozbudowywać swoją „bazę”, zbierać zapasy oraz cały czas dbać o rozwój swojej małej społeczności.