autor: Aleksander Koza
Start otwartych beta testów Warhammera Online i problemy europejskich fanów gry
Bez wątpienia ostatnia niedziela dla każdego fana uniwersum Warhammer była dniem szczególnym. To bowiem 7 września tego roku miały rozpocząć się oficjalne beta-testy najnowszej produkcji ze stajni Mythic Entertainment - Warhammer Online: Age of Reckoning.
Bez wątpienia ostatnia niedziela dla każdego fana uniwersum Warhammer była dniem szczególnym. To bowiem 7 września tego roku miały rozpocząć się oficjalne beta-testy najnowszej produkcji ze stajni Mythic Entertainment - Warhammer Online: Age of Reckoning. Niestety, dla 50 tysięcy europejskich graczy, którym został przydzielony odpowiedni klucz umożliwiający wędrówkę po wirtualnym świecie fantasy, data ta zostanie zapamiętana jako klęska osób odpowiedzialnych za obsługę serwerów uwierzytelniających dane w beta-testach gry Warhammer Online.
Jakkolwiek same serwerownie odpowiedzialne za obsługę właściwej rozgrywki w Age of Reckoning działały jak należy (członkowie społeczności, którzy już wcześniej otrzymali dostęp do zamkniętych testów Warhammer Online, bezproblemowo poruszali się w tym czasie w świecie gry), tak firma GOA - odpowiadająca za stronę techniczną europejskich beta-testów - zupełnie nie poradziła sobie z natłokiem internetowych zgłoszeń nowych Graczy, którzy pragnęli założyć sobie konta i zweryfikować klucze do bety tak długo wyczekiwanej produkcji MMORPG. Drogę tę przebyła jedynie garstka osób. Problem stał się na tyle poważny, że w sprawie tej zabrał głos sam prezes GOA, pani Ghislaine Le Rhun.
„Rzadko swoje słowa kieruję bezpośrednio do Graczy, jednakże dziś postanowiłam napisać do tych wszystkich, którzy spotkali się z problemem dostępu do beta wersji (Warhammer Online - przyp. autora). Nie rozwiązaliśmy jeszcze kwestii związanych z kluczami aktywującymi do wersji beta. Szczerze przepraszam za zaistniałą sytuację i rozumiem wszystkie ataki pod naszym adresem ” - takie oto słowa możemy przeczytać w liście otwartym Le Rhun.
O powadze tej sytuacji niech świadczy fakt, że wypowiedź ta została opublikowana na stronie gry o 3 godzinie nad ranem. W dodatku sama pani prezes GOA stwierdza, że niedziela była prawdziwym „czarnym dniem " dla jej firmy, jak i fanów chcących wziąć udział w testowaniu Warhammera Online. Kiedy można się spodziewać usunięcia tych usterek? Według Ghislaine - jeszcze dzisiejszego popołudnia. Oby udało się to technikom z GOA - w końcu beta-testy Age of Reckoning nie potrwają długo - premiera 18 września tego roku.